Hej allihopa,Lagra framloopade textboxars innehåll i en tabell i Access...
Jag fick hjälp häromdagen med att loopa fram ett visst antal textboxar. Antalet fick jag från användaren när han valde en siffra mellan 1 och 10 i en Dropdownlist.
Jag fick hjälp att lösa det genom:
dim antalboxes as integer
antalboxes = antalartiklar.selecteditem.value
dim i as integer
'Loopa fram boxar utifrån värdet i antalboxes (= siffran man valt i dropdown-boxen)
For i = 1 To antalboxes
namn.visible=true
betyg.visible=true
Me.Page.FindControl("namn" & i.ToString).Visible = True
Me.Page.FindControl("betyg" & i.ToString).Visible = True
registrera.visible=true
Next
Nu har jag fått problem igen. När textboxarna är framloopade och användaren har fyllt i sina textboxar(förhoppningsvis) och sedan trycker på Skicka-knappen så vill jag att informationen lagras i en tabell i en Access-databas.
Jag vill lägga till endast de produkter och dess betyg om boxarna är fyllda med något.
Någon som kan hjälpa mig på traven lite? Har försökt själv här men det blir bara soppa.
Steg 1 är väl att skriva en loop som går igenom de framloopade textboxarna (max 10) och i den borde man väl lägga en if-sats som kollar "om något är ifyllt i aktuell textbox så lagra i databasen".
Steg 2 är väl då hur jag skriva SQL-satsen för att lägga in min information. Jag vill i tabellen Testprod lägga in aktuellt test_id (finns lagrat i variabeln: NyttTestid), produktnamn och produktbetyg (dessa två är textboxarna som loopas fram).
Jättetacksam för hjälp! Hoppas ni förstår vad jag är ute efter!
//mvh Björn