Hej! Om du ska använda den typen av tecken i en xmlfil måste du göra noden till en cdatanod. Då tolkas inte tecknen utan sparas som de är. Hej! <code> Hej! Då vet jag egentligen inte... Tack för din hjälp! Vad försöker du göra?Character '%', hexidecimal value 0x25 is illegal in an XML name
Har en bottom.inc fil. I denna fil vill jag använda
<%Server.MapPath(%> men får följande fel:
Character '%', hexidecimal value 0x25 is illegal in an XML name.
Får även fel när jag använder " "
Hur gör man?
MVH
PeterSv: Character '%', hexidecimal value 0x25 is illegal in an XML name
Sv:Character '%', hexidecimal value 0x25 is illegal in an XML name
Vad är en "cdatanod" ? Skulle du kunna ge ett exemel?
MVH
dim xmlnod as xmlnode
Dim cdatanod As XmlNode
cdatanod = xmldocument.CreateCDataSection("Texten som du vill spara med specialtecken i så som < eller &")
xmlnod.appendchild(cdatanod)
</code>
På detta sättet kan du spara specialtecken i en xml-fil, är det till hjälp?Sv:Character '%', hexidecimal value 0x25 is illegal in an XML name
Jag skapar inte eller öpnar någon xml-fil utan innehållet i bottom.inc
som inkluderas i en aspx-sida tolkas tydligen som xml.
Hur jag skall få tag på 'xmldocument' ?
MVH
Men jag reagerar på en sak som du skriver...
<%Server.MapPath(%> Skriver du EXAKT så? Skriv gärna hela koden så kanske jag kan ge dig mer hjälp!Sv:Character '%', hexidecimal value 0x25 is illegal in an XML name
Nej! har provat massor av alternativ med <%Server.MapPath('.')%> etc men får inte heller Sever.MapPath att fungerar när koden är skriven i aspx-filen. Däremot när jag skriver samma
kod i aspx.cs så fungerar det. Problemet med 'Character '%', hexideciamal value...' får vänta som jag har andra problem som är viktigare nu.
MVH
Det låter som om du försöker lägga in "Script" inne i aspx-sidan? Det skall man ju inte...
Beskriv vad du vill göra, så får du säkert en lösning som funkar!
/micke