Jag undrar om det finns någon som vet någon bra lösning på att ladda in en sida som finns på en annan server till min egen sida i aspx helst? Vet inte vilket språk du skriver i men här kommer ett litet skript i VB som löser det åt dig Ta en titt på mitt tips: [Ladda ner HTML-koden för valfri sida] Jag skriver i VB men den du skrev där kommer jag inte så där jättelångt med. Var kommer den sida jag ska hämt in? På det ställe där du vill ha sidan (som du hämtar in) anropar du proceduren och den visas/skrivs ut på den platsen (via xServer.Responsetext hmm jag har fått fullständigt hjärnsläpp märker jag. Hur ser det anropet ut? <!--#include file="toppen.aspx"-->Ladda in annan sida
Jag har provat med en javascriptlösning men då fungerar detinte i Firefox/Netscape. Problemet är att jag har en include överst som läses in först och sedan ska den sida jag hämtar komma och under det ska en annan include ligga.
Sidan skall laddas in när man klickar på en länk som ligger på toppen-sidan.
EX:
<code>
<!--#include file="toppen.aspx"-->
sidan som skall laddas in kommer här
<!--#include file="botten.aspx"-->
</code>Sv: Ladda in annan sida
Sub GetURL(URI)
Dim xServer As New ServerXMLHTTP30
Set xServer = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP30")
xServer.Open "GET", URI, True
xServer.Send
If xServer.waitForResponse(240) = true Then ' Låt den försöka i 240 sekunder, om true tillbaka så fick vi ner sidan
Response.Write(xServer.responseText)
Else
Response.Write("Server timed out")
Endif
End SubSv: Ladda in annan sida
Det finns dock kortare och enklare tillvägagångssätt, ta en titt på WebClient så kan du nog lösa det själv också...Sv:Ladda in annan sida
Sv: Ladda in annan sida
Sv:Ladda in annan sida
Sv: Ladda in annan sida
<% GetUrl("http://www.aftonbladet.se") %>
<!--#include file="botten.aspx"-->