Hej Borde inte FormsAuthentication.SignOut() logga ut användaren? HejLogga ut från asp.net 1.1 applikation med auth mot Active Directory
Har byggt en site med inloggning mot Active Directory. Alltså satt upp Windows Authentication på IISen.
När jag har loggat in mot webapplikationen med domän\username och password så vill jag ha en knapp som heter "Logga ut". Den ska stänga fönstret och tvinga användaren att logga in igen om när användaren ska åt applikationen nästa gång. Idag har jag bara lyckats stänga fönstret.
Om jag har flera IE fönster öppna så verkar det som om det är själva processen för IE som håller kopplingen levande. Min fråga är hur jag ska få till en sådan lösning. Jag kan ju inte tvinga anv att stänga alla IE fönster.
Har jag inga andra IE fönster öppna så fungerar det bra.
Tacksam för svar.
//JohanSv: Logga ut från asp.net 1.1 applikation med auth mot Active Directory
Johan AlmbladSv:Logga ut från asp.net 1.1 applikation med auth mot Active Directory
Detta fixar inte biffen. Det verkar som om det är IExplorer processerna som håller i någon typ av öppning mot siten. Kom på det att en logout kanske inte kan lösa problemet för tänk om användaren stänger av browsern via File-quit.
Vi använder även en ISA server, någon som vet om det finns några roliga inställningar här?
//Johan