Jag använder VSStudio 2002 och har uppgraderat både datorn jag utvecklar på och servern där applikationen ligger till ASP.NET 2.0. prova att ta bort DLL-filerna och kör rebuild website. jo så kan man göra som en tillfällig lösning..gissar jag helt enkelt måste skaffa mig VSStudio 2005 pro...men tack för förslaget Tydligen bestod mitt problem i att jag har två sajter på servern som använder DLL fil med samma namn. Så när jag uppdaterar dll filen och laddar upp till en av sajterna så går inte uppdateringarna igenom. Kompilerar inte
Av någon anledning tycks inte koden kompileras om. När jag sedan kör applikationen visar det sig att partier av kod som jag ändrat inte är ändrade när jag kör applikationen på servern. Jag tolkar det som att koden inte kompileras om när jag gör det i min VSStudio. Jag har till och med testat i en ytterligare dator med samma konfiguration med samma resultat. Det är alltså inte VSStudio som kraschat i min ordinare dator. Detta har uppståt just efter att jag uppgraderat till ASP.NET 2.0. Tycker mig alltså kunna härleda det till uppgraderingen, men finns det någon som vet något mer detta?Sv: Kompilerar inte
OBS.gör en back up på DLL:erna först ifall han inte skapar några nya,Sv:Kompilerar inte
Sv: Kompilerar inte
I ett felmeddelande får jag veta i stack trace att den uppdaterade sajten pekar på den andra som inte uppdatarats. Jag tolkar detta som att den gamla sajtens kompilering av DLL fil är den som stör ut mitt försök att uppdatera.
Jag har tagit bort den gamla sajten och tagit bort alla DLL filer som kan tänkas ha haft med den gamla sajten att göra. Men det hjälper tydligen inte. Någon som har en ide?