Hej allihopa, Jag har oxå grottat med detta men jag tror jag helt enkelt löste det så att jag la det hela code-behind istället. <asp:hyperlink runat="server" ID="linkTestav" NavigateUrl='<%#string.Format("test.aspx?id={0}", Request.QueryString["Id"]) %> ' Visible="false" CssClass="formtext" /> Hej, Hej Ola, Hej löste det genom att lägga Page load.Hämta upp ett id-värde i en
Jag skulle vilja skapa en asp:hyperlink som är dynamisk. Så här ser den ut nu:
<asp:hyperlink runat="server" ID="linkTestav" NavigateUrl="test_info.aspx?test_id=HÄR SKA AKTUELLT ID IN" Visible="false" CssClass="formtext" />
Har innan löst det med en datagrid, där det ju går att ställa in datanavigateurlfield och datanavigateurlformatstring för att få det hela att fungara bra. Men hur gör jag med en vanlig asp:hyperlink?
ID:t som jag vill ha in ligger i tblTest (som ligger i en Access-databas) och heter test_id. Min asp:hyperlink finns på en sida som har kvall_id registrerat (du är på en sida med ett kvall_id). Jag vill ha in ID:t på den post i tblTest som har samma kvall_id som tblKvall. Med min asp:hyperlink vill jag sedan ta mig vidare till Testet (som då är för just den kvällen man precis lämnade)
Hur får jag alltså in mitt unika ID till länken på min asp:hyperlink?
Hoppas det blev bra förklarat. Sent på kvällen och trött. Men: Väldigt tacksam för all hjälp!
//mvh BjörnSv: Hämta upp ett id-värde i en
Kanske inte det svar du ville ha .. hehe.Sv: Hämta upp ett id-värde i en
T ex.Sv:Hämta upp ett id-värde i en
Jag kör VB.net och har tyvärr inte mitt test_id i min querystring (där har jag mitt kvall_id)
//mvh BjörnSv:Hämta upp ett id-värde i en
Hur menar du? Jag har ingen separat code-behind-sida. Kan man göra det på nåt sätt utan?
//mvh BjörnSv: Hämta upp ett id-värde i en
linkHos.navigateurl="member_info.aspx?medlem_id=" & Dr("medlem_id")
Tack för hjälpen!
//mvh Björn