Nu håller jag på att bli tokig, ska det inte gå att sätta egenskaperna för en user control dynamisk? Inget, ResultID får aldrig något värde tilldelat. Hej, Tack!User control fungerar ej i repeater?
Följande kod fungerar:
<ItemTemplate>
<div class="device">
/*annat krafs*/
<uc1:ViewResults runat="server" ResultID="1" />
</div>
</ItemTemplate>
Medan om jag försöker sätta ResultID dynamiskt så händer inget (ResultID anropas aldrig).
<ItemTemplate>
<div class="device">
/*annat krafs*/
<uc1:ViewResults runat="server" ResultID='<%#DataBinder.Eval(Container.DataItem, "id") %>' />
</div>
</ItemTemplate>
Inte ens om man byter ut "DataBinder.Eval(Container.DataItem, "id")" mot konstanten 1 alltså <%#1%> fungerar det.
Är jag bara för trött för att tänka klart nu eller vad är det frågan om?
Sv:User control fungerar ej i repeater?
När sedan DataBind anropas på min kontroll har den alltså inte blivit korrekt initialiserad.Sv: User control fungerar ej i repeater?
Det skulle kunna ha att göra med att din kontroll som ligger inuti en annan kontroll inte ger varje instans ett unikt id.
Om du ger din kontroll ett id, säg
myCtrl1
så fungerar det bra (om ingen annan kontroll på sidan har detta id). Men om du har en kontroll i en repeater får du dessutom se till att varje kontroll som genereras inuti repreatern får ett unikt id, t.ex.
repeater1MyCtrl1
repeater1MyCtrl2
etc
MVH
HerbjörnSv:User control fungerar ej i repeater?
Det låter väldigt troligt, jag var själv inne och funderade lite på det området.
Skall testa och se imorgon.