Mitt problem består i att jag har två sajter på servern som använder DLL filer med samma namn. Så när jag uppdaterar en av dll filerna och laddar upp till en av sajterna så går inte uppdateringarna igenom. Vad är det för typ av dll? Har snokat runt lite grand och det jag har hittat tyder på att även om dessa dll filer ligger i \bin mappen i ett .NET projekt finns risken att om det finns två dll'er med samma namn kan det bli strul pga registernycklar som inte hittar rätt. Kolla upp "strong name", det kan lösa ditt problem. Fast om du har 2 dll:er med samma namn i samma mapp??? Går det i Windows? Nä inte i samma mapp. Två olika sajter på servern har samma namn på dll filerna. Och det går givetvis hur bra som helst. Men när jag uppdaterar en av sajterna pekar tydligen någon registernyckel på den äldra dll'en, vilket skapar problem. Inte i .NET Om dll:erna är strongname så måste de ligga i GAC:en(registret i windows) där kan det inte förekomma två dll:er med samma namn. Om de inte ligger i GAC:en så är det väl bara att lyfta in dem i respektive katalog de ska ligga i. Hm. Två dll:er med samma namn i GAC ska inte vara något problem sålänge det är olika versioner och liknande på dem.Två dll med samma namn på samma server
I ett felmeddelande får jag veta i stack trace att den uppdaterade sajten pekar på den andra som inte uppdatarats. Jag tolkar detta som att den gamla sajtens kompilering av DLL fil är den som stör ut mitt försök att uppdatera.
Jag har tagit bort den gamla sajten och tagit bort alla DLL filer som kan tänkas ha haft med den gamla sajten att göra. Men det hjälper tydligen inte. Någon som har en ide?Sv: Två dll med samma namn på samma server
En "vanlig dll" ligger ju in Windows\System32
medan en .net dll ligger i din \bin mapp - och då skall inte detta inträffa...
/mickeSv:Två dll med samma namn på samma server
Sv: Två dll med samma namn på samma server
/mickeSv:Två dll med samma namn på samma server
Om du gjort som man skall - och dll:en är en .net dll
/mciekSv:Två dll med samma namn på samma server
Mvh MathiasSv: Två dll med samma namn på samma server