Jag har delvis löst problemet genom att använda mig av Microsoft.WindowsCE.Forms.Notification men den verkar mer vara gjord för att uppmärksamma användaren om något. Dels visas en ruta med text (vilket man förvisso kan få bort genom att ställa tiden till 0) och så plingar det till också. Menar du tray icon uppe eller nere? Den där visar bara en ikon där nere va? Jag vill ha en där uppe, så att man ser den hela tiden. Mm...det är inte lätt. Troligen pga den begränsade platsen där uppe är den "reserverad" för system-ikoner. Hmm det förklarar förvisso varför den vill visa meddelande och låta när man använder Microsoft.WindowsCE.Forms.Notification. Den är bara till för tillfälliga meddelanden.Sv: Trayicon
Det jag vill göra är att ha en ikon som visar "statuslägen" för vissa saker.
ThomasSv:Trayicon
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnnetcomp/html/messagewindow.asp
/andrecSv: Trayicon
Jag använder mig av Windows Mobile 5 Pocket PC, VB.NET 2005 och CF2.
ThomasSv:Trayicon
Trayn är där nere.
Såg ett program som la en ikon där uppe men det var på något dåligt fusksätt, så den kom ibland ovanpå de andra.
/andrecSv: Trayicon
Nu är jag inte så duktig på .NET, men går det inte att utgå från Microsoft.WindowsCE.Forms.Notification och modifiera bort ljudet på något sätt?
Thomas