Hej Hej Sara! Hej Vet du var i processen felet uppstår? Jomen visst var det så att jag missat att sätta rättigheter på mappen där databasen ligger och skräpar... TAck o bock Databasproblem
Använder mig av asp.net 2.0 c# med en liten accessdatabas för att spara nyheter i, uppgraderade dock mitt office till 2003 häromdagen och nu fungerar det inte att skriva till access längre, öppnade upp den och blir tillfrågad om jag vill öppna eller stänga ner för att skydda från eventuella skadliga filer. Kan det ha med saken att göra?
Mvh saraSv: Databasproblem
Vad använde du för version av Access innan? Om du exempelvis körde Access 2000 innan behöver du vanligtvis inte ändra någonting alls för att databasanslutningarna ska fungera som innan.
Säkerhetsfrågorna du ser när du öppnar databasen med Access 2003 innebär inget som förhindrar din webbapplikation att öppna databasen (så länge det inte handlar om lösenord).
Kör du ASP.NET lokalt eller på en hostad server?Sv:Databasproblem
Jag använde 2000 innan och kör lokalt
Har kikat vidare på vad som kan vara fel, det går att läsa från databasen men inte att skriva varken ändringar eller nya poster. Har även kollat så att alla har läs och skrivrättigheter till databasen.
Mvh SaraSv: Databasproblem
Är det när du försöker connecta till databasen eller när du försöker köra en fråga som påverkar innehållet?
Kolla behörigheten på mappen som access-filen ligger i, ibland kan IIS få för sig att filer i en mapp har samma egenskaper som mappen de ligger i.
Om det inte löser det hela, försök få fram ett detaljerat felmeddelande och delge oss på forumet.Sv:Databasproblem