Har en Listbox med värden fr en db som jag väljer ett par ur och vill att dessa sedan flyttas över till en ListBox med dom Valda värdena? Vad är det du vill göra? Enligt din kod ser det ut som du tar "det valda värdet och sätter till en textbox". Om nu SpelareValda är en textbox. Jag har en ListBox som hämtar olika Namn fr en db. Sen vill jag välja ut vissa av dom till en annan ListBox och där kunna sortera ut dom i en speciell ordning. Men det du skriver om SelecteItems så finns det inte med i VS2005 C#. Har hört att man behöver göra en loop för att testa om ett namn är selected. Så här fick det bli:ListBox -> ListBox
Har provat med detta men det flyttas inget
protected void ValSpelare_Click1(object sender, EventArgs e)
{
SpelareValda.Text = SpelarVal.SelectedItem.Value.ToString();
OmgValda.Text = OmgVal.Text.ToString();
}
Sv: ListBox -> ListBox
Den andra raden i koden förstår jag inte riktigt vad den gör .. sätter en text till sig själv?Sv:ListBox -> ListBox
Har kommit så här långt hitintills:
{
SpelareValda.Items.Add(new ListItem(SpelarVal.SelectedItem.Text.ToString()));
}
Men om jag väljer mutlipel select och försöker plocka ut 9 st Namn så kommer bara det först namnet med. Konstigt!
{
SpelareValda.Items.Add(new ListItem(SpelarVal.SelectedItem.Text.ToString()));
}
<b>
Men om jag väljer mutlipel select och försöker plocka ut 9 st Namn så kommer bara det först namnet med. Konstigt!
</b>
Det är väl inget konstigt, kolla upp vad SelectedItem är för något... ;-)
Ett tips bara, kolla även upp SelectedItems.
Sv:ListBox -> ListBox
Det måste finnas ett annat sätt?
Har provat olika lösningar av .SelectedItem och Selected Index.ToString() ger 0 Vid val av flera.SpelareValda.Items.Add(new ListItem(SpelarVal.SelectedItem.Text.ToString()));
Om jag skickar det och markerar flera poster så hoppar den första raden över och sen kan jag markera pos pos två så skickas den över osv. men inte alla på en gång.
Jag har alltså två stcycken ListBox En som heter SpelarVal och en som heter SpelareValda
Och vill markera x antal rader ur SpelarVal och sedan använda en Knapp och flytta över dom till SpelarValda. Där jag har ytterligare tre knappar en Flytta upp o en Flytta ner samt en ta bort.
Men jag får inte till det. Har provat
if (SpelarVal.SelectedItem.Selected);
{
SpelareValda.Items.Add(new ListItem(SpelarVal.SelectedItem.ToString()));
}
Men det blir fortfarande bara det första namnet som kopieras över till TextBox2
Sv:ListBox -> ListBox
public void ValSpelare_Click1(object sender, EventArgs e)
{
for (int i = 0; i < SpelarVal.Items.Count; i++)
{
ListItem item = SpelarVal.Items[i];
if (item.Selected)
{
item.Selected = false;
SpelareValda.Items.Add(item);
}
}
}