Är på jakt efter kod/komponent till en meny typ www.biltema.se. Den ska visa 2 nivåer och användas till en webbshop. Menyn ska ligga i en usercontrol. Om du inte har Mozillakrav kan du ta Microsoft Web controls från www.asp.net Ta en titt på obouts slidemeny. http://www.obout.com/sm3/whatisnew.aspx / Grym men många olika layoutmöjligheter. Lätt att jobba med oxå. Såg mycket lovande ut ... men är den verkligen helt fri? Det finns en gratisversion med en del begränsningar, men om du vill ha liknande funktion som hos biltema samt att du inte är så beroende av layouten funkar den fint. Pro versionen kostar 2000:- och då kan du använda den hur mycket du vill i obegränsat antal applikationer. Du får då med en massa olika layouter. Laddade ner gratisversionen och den funkar fint, förutom en del "flicker" på skärmen. Går det att ändra bgcolor/stylesheet på Basversionen? Är det tänkt att menyn skall vara dynamisk och skapas utifrån en bakomliggande databas? Hej Peter! Japp testade den och det funkade fint. Men fann en gratis meny (typ Obouts slidemenu) at-kray.com Dommelen Slide Menu som var ungefär som jag hade letat efter.Meny typ Biltema?
tillägg:
Fann vad jag letat efter här: http://62.216.13.130/cs.html (at-kray.com Dommelen Slide Menu Class)
Liknande funktionalitet som Obout men har en del bekymmer, bla "tappar" menyn de öppnade.
Någon som har använt denna? Behöver lite "stöd" :)
Tillägg: Fått ordning på Dommelen Slide Menu, fungerar klockrent! ... & gratis :)Sv: Meny typ Biltema?
Sv: Meny typ Biltema?
Sv:Meny typ Biltema?
Har använt deras treeview nån gång och efter ett par månader fått upp nåt meddelande mitt i trädet??Sv: Meny typ Biltema?
Laddar du ner gratisversionen får du även med en proversion som är tidsbegränsad. Se till att det inte är den du använder för då kommer en inforuta upp efter ett tag.Sv:Meny typ Biltema?
Om man skulle bygga nåt själv, typ en meny som ritas ut helt oc sen döljs med <div> ? Eller finns det mer menyer att rekommendera?Sv: Meny typ Biltema?
Jag vet inte om det är min browser det är fel på, men biltemas meny ser ut att vara en ytterst simpel konstruktion... Typ som man kokar ihop på en kvart eller nåt...
<code>
<html>
<head>
<title>Meny</title>
<script language="javascript">
function displayMenu( menuid ) {
for (var i = 1; i <= 3; i++) {
objElement = document.getElementById( "undermeny" + i );
if (i==menuid) {
if (objElement.className=="synlig") {
objElement.className = "osynlig";
} else {
objElement.className = "synlig";
}
} else {
objElement.className = "osynlig";
}
}
}
</script>
<style type="text/css">
body { font-family: Tahoma; font-size: 9pt; }
a { text-decoration: none; color: white; }
#meny1 { background-color: darkblue; }
#meny2 { background-color: gray; }
#meny3 { background-color: orange; }
.osynlig { display: none; }
.synlig { display: block; }
</style>
</head>
<body>
<div id="meny1">BIL</div>
<div id="undermeny1" class="osynlig">
Bilreservdelar<br>
Biltillbehör<br>
Styling<br>
Verkstadstillbehör<br>
Bilstereo
</div>
<div id="meny2">VERKTYG</div>
<div id="undermeny2" class="osynlig">
Handverktyg<br>
Fin elektronik/mekanik<br>
Tryckluft<br>
Skyddsutrustning<br>
Elverktyg<br>
Träarbete<br>
Slagverktyg<br>
Mätverktyg<br>
Fil & Slipmaterial<br>
Metallarbete<br>
Verktygsförvaring
</div>
<div id="meny3">BYGG</div>
<div id="undermeny3" class="osynlig">
Fästelement<br>
Beslag<br>
Hjul<br>
Kakel/Mura<br>
VVS<br>
Slang<br>
Presenningar<br>
El
</div>
</body>
</html>
</code>Sv: Meny typ Biltema?
Har du testat koden?
Är det något i den stilen du hade tänkt dig?Sv:Meny typ Biltema?