hej! Visual Studio 2005 placerar din Global.asax.cs i katalogen App_Code. Har du tittat där? Ja, det ligger en sådan där men den "byggs inte om" när jag kör rebuild project. Och när jag skickar upp den filen till webservern får jag ändå samma felmeddelande. Det ska inte gå att switcha om till kodläge genom att högerklicka i sidan och välja "View voce" om det är vad du menar, så det är i sin ordning. Om du vill ändra i .cs-filen gör du det genom att välja filen i AppCode-katalogen. Den fil du ska skicka upp till webbservern är inte .cs-filen utan en fil som heter "App_global.asax.compiled" och som ska ligga i din bin-katalog efter att du gjort en "Publish Web Site". Löste det till slut, efter att ha konverterat om ett par ggr.. skumt.Global.asax.cs saknas efter build!
Jag har konverterat en asp.net 1.1 applikation till 2.0. Funkade bra, tills jag provade att göra en precompile på filerna. Det fick jag inte att funka, och nu när jag bytt tillbaka till default-konfiguration så saknas filen Global.asax.cs efter build!
Det konstiga är att jag kan köra siten lokalt i debug-läge, men när jag skall skicka upp filerna till webhotellet så säger webservern att "Could not load type 'Contaplus_CRM.Global'." och mycket riktigt saknas filen Global.asax.cs i mappen på utvecklingsdatorn. Alla andra codebehind-filer finns, bara denna som saknas. Hjälp!
mvh
henrik
Sv: Global.asax.cs saknas efter build!
Sv:Global.asax.cs saknas efter build!
När jag tittar på min global.asax i VS kan jag heller inte switcha om till kodläge på filen, som man ju kan med alla andra filer (aspx, ascx). Skumt? Skall testa att göra om konverteringen från 1.1 till 2.0, det funkade ju till en början.Sv: Global.asax.cs saknas efter build!
Sv: Global.asax.cs saknas efter build!