Hej alla smarta,hur lösa ett asp.net 1.x/access-problem...
Försöker göra ett formulär där användaren ska skriva in lite information som jag sedan vill lagra i en MS Access-databas. Kör Asp.net 1.x med VB.
Innan användaren kommer till denna sida så har kvällen fått ett unikt id och medlemmarnas id för de som var närvarande den kvällen har också lagrats.
Nu vill användaren göra följande. Skriva in vad som testades, t ex "frukter" och sedan välja hur många olika sorters frukter som testades. Om användaren då väljer 5 ska lika många textboxar automatiskt skapas och visas på sidan. Hur många boxar som visas avgörs också av hur många som var närvarande den kvällen. Det ska då se ut så här någonting: (understreck får symbolisera textboxar)
Produkt Betyg
Jonte Bjorne Kalle
________ _____ ______ _____
________ _____ ______ _____
Användaren skriver alltså in vad de olika personerna röstade!
Hur ska jag lösa detta för att koppla ihop så att rätt betyg skrivs för rätt medlem och till rätt produkt. Innan har jag lyckats att lagra de olika produkternas totaltbetyg (och då alltså EJ kopplat till vem som röstade vad). Kan inte komma på hur jag ska lösa detta, några förslag? Vill att sidan ska vara dynamisk (vad gäller skapandet av rätt antal textboxar efter antal närvarande och antal produkter)
Jättetacksam för svar! (och gärna utförliga svar, jag är nybörjare...)
//mvh Björn
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Jag har följande tabeller:
tblTestprodbetyg
betyg_id, testprod_id (från tblTestprod), medlem_id, sifferbetyg
tblTestprod
testprod_id, test_id (från tblTest), produktnamn
tblTest
test_id, kvall_id, testav
och även dessa tabeller:
tblKvall
kvall_id, datum, rubrik, medlem_id (här för vem kvällen var hos)
tblNarvarande
narvarande_id, kvall_id, medlem_id (här för vem som var närvarande vilken kväll)
tblMedlem
medlem_id, anvnamn, losenord
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>