Vill han inte vara med om när jag har uppdaterat på windows update. Vad jag förmodar så är det framework eller IIS som gjort en uppdatering och inte vill vara med om tidigare versioner. Finns det någon patch som man kan installera till VS.NET så att dom blir kompatibla med varandra igen? oj, det låter klantigt av dom i så fall. prova att kolla lite på mskb efter det felmeddelande du får upp och se om det inte står nåt om detta. Berätta gärna här i så fall så det finns lagrat för andra. Kan du specificera "vill han inte vara med om"? Jag har löst problemet så långt att han inte protesterar när jag öppnar projektet. Ett av problemwen var att jag hade uppdaterat IIS innan jag installerade Visual Studio .NET. Det får man itne göra för då får han inte med sig rätt grejer. Alltså: installera Visual Studio .NET INNAN andra uppdateringar görs(IIS). Hej, det finns en artikel med just massa felmeddelanden och hur man löser dom här. Du kanske hittar något där? Låter som du har kört med ASP.net 2.0 innan.då kan man få liknande problem som du beskriver iaf i tidigare ver. av asp.net 2.0 . Så enkelt är det tyvärr inte för jag har formaterat om datorn och problemet kommer när man installerar en uppdatering från Microsoft som rör IIS. Det är standardinställningar så jag har inte ändrat något. det är det som är lite märkligt.ASP.NET Version 1.1
Sv: ASP.NET Version 1.1
IIS kan hantera flera olika versioner av .net samtidigt.Sv:ASP.NET Version 1.1
Sedan var jag tvungen att köra aspnet_regiis. den var jag tvungen att köra från kommandoprompten för att få den att fungera. Det gör man med följande kommando:
Start - Kör - skriv "cmd" - Enter
Skriv sedan in
\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\version\aspnet_regiis -i
version = kan vara lite olika men kolla i mappen och ta den med högsta fyr(4)-sifferkombination.
Dock så vill han inte vara med ändå sedan när jag försöker köra debuggern och det felet har jag ingen aning om vad det kan vara. Finns det någon som varit med om liknande får han/hon gärna höra av sig.Sv: ASP.NET Version 1.1
Sv:ASP.NET Version 1.1
Sv:ASP.NET Version 1.1