Hej alla, ASP.NET Unleashed är helt klart att rekommendera. Tar upp de flesta grunder på ett bra sätt. Hej Hans, Beginning ASP.NET with VB eller C# båda finns att välja på Hej,Boktips "tänket med Asp.net"....
Jag skulle behöva er hjälp på boktips. Såg nämligen att Bokus.com har fraktfritt just nu.
Jag har hållt på en del med Asp.net nu. Men har fortfarande inte fått "helhetsgrepp" om ämnet. Har läst boken Asp.net for Dummies. Och jag kan koda en hel del men många grundläggande begrepp har jag fortfarande inte pejl på!
Därför skulle jag vilja ha tips på en bok som på ett bra och pedagogiskt vis går igenom grunderna för Asp.net 1.x (med VB) och får en att fatta helhetsbilden!
Några idéer? Gärna att boken tar upp databaskoppling också (helst då med MS Access)
Tack på förhand,
//mvh BjörnSv: Boktips "tänket med Asp.net"....
Sv:Boktips "tänket med Asp.net"....
Satt precis och kollade på denna bok. Men jag hittar ingen information om vilken version av Asp.net den tar upp eller för vilket språk, är själv ute efter VB!
Har du den själv? Då vet du kanske svaret på mina undringar ovan...
//mvh BjörnSv: Boktips "tänket med Asp.net"....
Sv:Boktips "tänket med Asp.net"....
Tack för era svar! Jag köpte Asp.net Unleashed begagnat på Blocket! Verkar riktigt bra. Den går lite mer på djupet än Asp.net For Dummies (konstigt nog...:-))
Har även beställt Lär dig Asp.net på 3 veckor. Får se hur den är....
Tack igen,
//mvh Björn