Hej! Då får jag Parser Error: Kollade på länken som du hade i ditt första meddelande, där satte dom attribut på en IFRAME, inte en FRAME, skulle tro att det är lite skillnad. Vet alltså inte ens om det är möjligt att göra det som du försöker göra. Ska se om jag hinner testa lite här borta. Jag har precis listat ut vad som orsakade Parse Error, efter att jag hade lagt till runat="server" krävdes en sluttag på framen. Jag har precis listat ut vad som orsakade Parse Error, efter att jag hade lagt till runat="server" krävdes en sluttag på framen. Det måste vara korrekt xml:Ändra src dynamiskt i en frame
Jag har en huvudsida som innehåller 2 frames. När denna laddas skulle jag vilja ändra attributet src. I artikeln på http://geekswithblogs.net/ranganh/archive/2005/04/25/37635.aspx#67680 står det att man ska använda FindControl för att hitta sin frame och sedan sätta attributetet src på den. Jag har försökt göra så men ingen kontroll hittas. Är det någon som vet vad det kan bero på eller hur jag kan göra istället?
I wfrmPTAppFrame.aspx:
<frame marginwidth="0" marginheight="0" id="PTMain" name="PTMain" src="wfrmPTStart.aspx">
I wfrmPTAppFrame.aspx.vb:
Protected WithEvents iMyPTMainFrame As System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl
I Page_Init eller Page_Load:
Dim aPTMainFrame As HtmlControl = CType(aPage.FindControl("PTMain"), HtmlControl)
aPTMainFrame.Attributes("src") = aURLSv:Ändra src dynamiskt i en frame
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.
Parser Error Message: Unexpected end of file looking for </frame> tag.
Source Error:
Line 20: <frameset onload="CheckFrame();" cols="153,*" border="0" frameSpacing="0" frameBorder="0">
Line 21: <frame marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="no" id="PTMenu" name="PTMenu" src="wfrmPTMenu.aspx">
Line 22: <frame marginwidth="0" marginheight="0" id="PTMain" runat="server" name="PTMain" src="wfrmPTStart.aspx">
Line 23: </frameset>
Line 24: </HTML>Sv: Ändra src dynamiskt i en frame
Sv:Ändra src dynamiskt i en frame
Så nu får jag fram kontrollen och kan sätta src och ska bara försöka tolka min querystring.Sv:Ändra src dynamiskt i en frame
Så nu får jag fram kontrollen och kan sätta src och ska bara försöka tolka min querystring.Sv: Ändra src dynamiskt i en frame
<frame> är inte korrekt xml
<frame></frame> är korrekt xml
<frame /> är korrekt xml