När användare klickar på länk som genereras under runtime (vanlig <a> inte linkbutton) så lägger jag i värde i en textbox, problemet är att vid postback så rensas ju värdet. Finns det något sätt så att jag kan lagra värdet i viewstate? Förstår inte riktigt vad det är du ska göra, men du kan ju alltid få värdet genom att skriva Request.From["TextBox1"] när den gör postback. Tack för ditt svar, jag ska försöka förklara lite mer utförligt. Förstår inte riktigt varför javascript eller hiddenfält ska blandas in. Det är ju bara att på servern känna av vilken länk som klickas och spara det i viewstate. Sedan vid renderingen så plockas det fram och id (jag skulle använda class istället) sätts till den för "selected" Ok jag är väldigt grön på det här, som säkerligen märks. Du menar allså att jag kan köra en runat="server" på min länk och sen låta den anropa en codebehind-funktion på "onclick"? Ok men hur skulle du göra om det var du som skulle göra det då? =) http://www.ondotnet.com/pub/a/dotnet/2003/03/03/repeater.htmlPostbackvid länk-klickning
Sv: Postbackvid länk-klickning
Sv:Postbackvid länk-klickning
Jag har en meny som helt enkelt består av html-länkar. Dessa genereras med hjälp av en repeater som databindas när formuläret laddas.
När en av länkarna klickas vill jag ändra värdet på id´t för taggen, detta för att jag i css:en har specficerat ett annat utseende för en länk som är klickad.
Jag har inte haft några problem med att göra detta med Javascript men med tanke på att sidan laddas om
efter så återfår länken sitt ursprungliga id.
Min tanke var att jag sparar det ursprungliga id´t på länken i ett dolt fält och varje gång sidan laddas så kollar den om det finns något värde i fältet och isf sätter om fältet. Men jag får inte det dolda fältet, som sätts med javascript, att sparas i viewstate, och således fungerar det inte alls.Sv: Postbackvid länk-klickning
Sv: Postbackvid länk-klickning
Längst ner finns det hur man gör för knappar, titta på den koden och använd asp:linkbutton istället