Hej! Javascript har en smidig funktion som heter eval() som kan hjälpa dig om nu javascript är en tänkbar lösning. Då skulle man i princip göra så här : Är inte så haj på javascript men du fyller väl inte boxarna på det sättet? Byt ut textboxarna mot .NETs dito. Hämta sedan datan från databas, fil eller vad du nu har. Lägg in din kod i Page_Load på codebehindsidan: Nu vet jag inte om du förstod mitt problem riktigt..Jag har ett gäng textboxar som följer varandra i nummer ordning såsom box1, box2 osv. Nu vill jag loopa igenom dem såhär: <b>Är inte så haj på javascript men du fyller väl inte boxarna på det sättet? Dynamiskt fylla textboxar
Jag har en massa textboxar på en sida och vill loopa igenom dem och fylla dem med info. Ja, jag vet att det hade varit smidigt med en datagrid men nu är sidan tyvärr uppbyggd på det sättet. Att hämta info dynamiskt från textboxarna är ju inget problem då jag kan använda mig av request.form men hur gör jag för att fylla dem? Boxarna är döpta i numerisk ordning; box1, box2 o.s.v.
Kan jag på något sätt lösa detta?Sv: Dynamiskt fylla textboxar
var i;
for (i=0;i<10;i++)
{
var textBox=eval('document.forms.all.box' + i);
alert(textBox.value);
}
Sv:Dynamiskt fylla textboxar
Det du gör är väl att hitta alla textboxar och skriver ut värdet som finns i dem?
Problemet är ju att jag vill göra det omvända. Sv: Dynamiskt fylla textboxar
'manuellt
TextBox1.Text = "Min text"
'från dataReader
TextBox1.Text = dr.GetValue(0)
Mvh. Roffe
Sv:Dynamiskt fylla textboxar
<code>
dim i as integer = 0
do while i < 188 'Antalet boxar på sidan
'Försöker få tag i boxen och sätta texten
directcast(request.form(string.concat("box",i+1)),textbox).text = "Data från databas"
i+=1
loop
</code>
Någonting sådant skulle jag vilja få att funka.Sv: Dynamiskt fylla textboxar
Det du gör är väl att hitta alla textboxar och skriver ut värdet som finns i dem?
Problemet är ju att jag vill göra det omvända. </b>
Nej man fyller dem inte på det viset, men jag trodde att huvudproblemet var att "accessa" textboxarna i en loop och att det därefter var uppenbart hur man fyller i dem. Du skrev inget om vilken data du ville ha in i textboxarna så jag valde att inte gissa. Givetvis måste man tilldela textboxarnas value-property ett värde.
Andra sätt har föreslagits också, det finns flera sätt att lösa detta på beroende på om du vill/kan använda clientside-script eller om du vill göra det på serversidan via .Net-kod som också föreslagits.