Jag har alltså XP Professional, och har även installerat Microsoft .Net Framework. Efter jag installerade det, så när jag startar datorn så kommer jag alltid till en inloggningssida där min profil visas, och jag måste klicka för att logga in. Hur gör jag för att komma förbi det här? Jag ser inte poängen av att behöva logga in när det bara är jag som använder datorn, det måste finnas ett sätt att den gör det automatiskt, för sen får man ju sitta och vänta på att den ska logga in och läsa in profil-inställningar och sånt. Jag vill att den ska göra det när jag sätter igång datorn. Det är en bugg i .NET framework 1.1, tror att det rättar till sig om du kör windows update. Hmmm, jag har nog svårt att tro att det är en bugg, jag har ju sett det hos många andra också, och det är ju bra om man är flera användare på datorn. Jag har kört windows update, men det ändrar inget. Välj Start - Kör - skriv i "control userpasswords2" - tryck OK Om det uppstod i samband med installationen av Frameworken låter det som att det har med detta problemet att göra http://www.mvps.org/marksxp/WindowsXP/aspdot.php, om det inte hjälpte med Windows Update kan du testa något av de andra förslagen. Ett annat alternativ är att låta Tweak UI automatinlogga till dig. Tweak UI var det enda som fungerade när jag stötte på samma problem. Man måste då även ha ett lösenord angivet; tomt lösenord kommer inte att fungera. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;315231 Tack Thomas. Det funkade med "control userpasswords2".Vill slippa inlogg-sidan i XP.
Hur gör man?
/CharlotteSv: Vill slippa inlogg-sidan i XP.
/JohanSv:Vill slippa inlogg-sidan i XP.
/CharlotteSv: Vill slippa inlogg-sidan i XP.
Bocka ur Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn.
ThomasSv: Vill slippa inlogg-sidan i XP.
/JohanSv:Vill slippa inlogg-sidan i XP.
Sv: Vill slippa inlogg-sidan i XP.
Sv:Vill slippa inlogg-sidan i XP.
How to turn on auto logon in win xp
men control userpasswords - tricket är nog enklast...Sv:Vill slippa inlogg-sidan i XP.
/Charlotte