Min webbaplikation fungerar hur smidigt som helst både på min arbetsplats (3 olika servrar), hemma samt på några andra servrar men i en miljö så går det hur segt som helst. Från att ta under 1 sek att bläddra mellan sidorna så tar det nu 11-20 sekunder. Mjukvaran är den samma, det som kan skilja är några inställningar och jag gissar att det kan vara problem någonstans där. Är det överföringen mellan server och klient som tar tid, eller tar det tid för servern att exekvera sidan? Jag har inte gjort några andra tester än då jag satt vid en av klienterna och testkörde. Känslan jag fick då var att överföringen var ok, 'Klar' kommer upp efter ett par sekunder. Sidan anväder sig av frames och blir helt vit, men kör jag utan frames så ser man att sidan 'tänds om' när den är färdigladdad första gången. Tack, men problemet ligger inte i att jag inta kan koden utan att jag inte har direkt tillgång till servern. Tror dessutom min chef inte gillar idén att skicka ut debugg versioner. Du har ingen funktion i applikationen som gör namnuppslagningar (ip-nummer till FQDN)? Som någon log-funktion eller likande...? Fungerar inte namnuppslagningen kan man få väldigt skumma fördröjnignar... Vet inte riktigt, skapade inte applikationen från början. Men den körs genom intranet, då borde man väl inte använda namnuppslagningar? Anropar du någon DB? Har du isåfall index på tabellerna? Vi kör mot en MS SQL Server och tabellerna har index. Notera att det är endast segt i en miljö, på 2 servrar. Överallt annars så funkar det smidigt och det har funkat smidigt förr med innan nyår. Min gissning är att det gjorde nån inställning/installation innan nyår som slöar ner det hela. Ifall sidan laddas om efter att den är färdigladdad första gången så måste det vara någonting i själva sidan som gör det. Servern kan inte skicka sidan två gånger på samma request. Men borde det då inte ske på alla andra servar sidan ligger på? För det gör den inte.Sidan laddas 2 gånger
Jag har också noterat att webbappen laddas om på nytt så fort den är färdig i den felande miljön vilket den inte gör någon annanstans.
Dessvärre kommer jag inte åt den felande miljön, men man kan ju försöka återskapa problemet lokalt.
Kommunikationen mellan servern och klienten är det inte något fel på (7ms).
Några förslag?Sv: Sidan laddas 2 gånger
/JohanSv:Sidan laddas 2 gånger
Vet inte hur lång tid det tar för servern att exekvera sidan, kan nog inte heller komma åt det.Sv: Sidan laddas 2 gånger
Svara
Sv:Sidan laddas 2 gånger
Sv: Sidan laddas 2 gånger
/JohanSv:Sidan laddas 2 gånger
Sv: Sidan laddas 2 gånger
Vad gör applikationen?Sv:Sidan laddas 2 gånger
Vad applikationen gör? Tja...inget speciellt, den kommunicerar med en databas och presenterar sedan resultatet.Sv: Sidan laddas 2 gånger
Sv:Sidan laddas 2 gånger