Varför får jag hela tiden en ldb fil i den mapp jag har min access db på webhotellet? Det är inte på alla webhotell detta fenomen dyker upp, utan det är på ett enda (har samma app på 5-6 olika hotell). Måste va något mysko med hur de hanterar access filer. Någon som vet mer om detta? Jag är inte 100 på hur det funkar mot Access, men det kanske är Connection-pooling som ger denna effekt.. Det funkar så att ADO sätter upp 1-3 st kopplingar till databasen, som kommer att vara öppna även efter att du har gjort conn.Close() Hur ser din connectionstring ut? Forskat lite mer i detta nu. Verkar vara relativt vanligt. Hur som helst så skall det inte påverka något vad det gäller både prestanda och tillgänglighet. Så jag stänger tråden och funderar på annat. Tack för svaren.ldb fil skapas och försvinner inte på webhotellet
Jag är HELT säker på att jag stänger alla db anslutningar.Sv: ldb fil skapas och försvinner inte på webhotellet
Det är bra, eftersom det vid nästa anrop går det snabbare att öppna kopplingen. Minnesmässigt osv är det ganska försumbart så man tjänar på att använda det. Det är väl så att ldf-filen håller reda på vilka anslutningar som använder filen, även från en web-appl. Eftersom den lever hela tiden, så har du konstant koppling(ar) mot databasen. Förmodlingen är det inget problem.
(disclaimer: jag är inte säker på att detta gäller Access så du kanske ska forska mer i ämnet.. :)Sv: ldb fil skapas och försvinner inte på webhotellet
Och vet du vilken version av MDAC ditt webhotell kör?Sv: ldb fil skapas och försvinner inte på webhotellet