Tjenare,, Ja, alla kontroller skapas om när sidan körs igen. Alla kontroller du har lagt till dynamiskt måste du alltså lägga till varje gång sidan laddas. Just det, det stämmer... Glömde bort det från ASP 1.0 =) jo det gör man såhär: man återger dem precis samma ID'n ! Kontroller försvinner vid postback
Arrrghhh från en webusercontrol kan jag inte lägga till dynamiska kontroller så att de är kvar vid postback !!
Varför, Har ni nån idé? Denna webuserkontroll är redan dynamiskt tillagd från ett webform, och läggs till varje postback då.. (den följer querystring med vilka userkontroller som ska laddas)
Jag har en div på usercontrollen. Om diven inte innehåller nånting, läggs en populerad tabell dit vid prerender... Tabelllen försvinner vid postback och divven tror att den är tom !! Spelar ingen roll vilken kontroll jag lägger dit, kan vara en textbox eller vadsomhelst.
<code>
'ascx:
<div runat="server" id="divLus" enableviewstate="true"></div>
CODEBEHIND:
Dim tblLus As New WebControls.Table
tblLus.EnableViewState = True
'.. massa saker..
'och sen:
Me.divLus.Controls.Add(tblLus)
</code>
Så min fråga är, alla kontroller som jag lagt till dynamiskt från denna webusercontrol, Måste jag lägga till de dynamiskt igen ?? Om dessa kontroller då har sina värden och allt.. så försvinner de !!!
(Har testat detta) Och då brakar hela logiken samman ..
Hjälp!Sv: Kontroller försvinner vid postback
Sv:Kontroller försvinner vid postback
Frågan är du hur man behåller värden som har förändrats inuti dessa kontroller..
Hur man får dessa dynamiskt tillagda kontroller att köra sina respektive events..Sv: Kontroller försvinner vid postback
Är numer mästare inom ämnet dynamiska kontroller, dess värden när det laddas tebax, töms, etc.
Problem löst ! =)