Jag har en GridView som är bunden till en SqlDataSource. SqlDataSourcen använder två stored procedures för att göra SELECT resp UPDATE. När användaren gör en update vill jag i bakgrunden fylla på med t.ex. datum och klockslag på den raden. Går det att i eventet RowUpdating sätta klockslaget för den radens "ChangedDate" så att stored proc:en blir anropad med rätt värde för ChangedDate? Eller går det på annat sätt att tilldela variabeln @ChangedDate ett värde innan Update? *LÖST* Ibland är lösningen enklare än man tror! Tack för svaret!GridView: Sätta in defaultvärden under Update
Jag vill även binda ett annat värde till en annan cell i gridviewen (så att den funkar som inparameter till stored proc:en). Hur kan jag göra detta smidigast? När, var och hur kan jag tilldela en av inparametrarna till stored proc:en t.ex. användarens login, så att jag vet vem som har ändrat raden?Sv:GridView: Sätta in defaultvärden under Update
Jag vill även binda ett annat värde till en annan cell i gridviewen (så att den funkar som inparameter till stored proc:en). Hur kan jag göra detta smidigast? När, var och hur kan jag tilldela en av inparametrarna till stored proc:en t.ex. användarens login, så att jag vet vem som har ändrat raden?
*Edit: En lösning är att använda FindControl och leta upp rätt textbox och lägga in värdet den vägen.