Exempel: Hade lite bråttom skriver om: Jag menar inte precis hur jag ska formatera texten "Min Label" utan styra hur den genererade syntaxen runt omkring ska se ut. Jag vill att om jag gör en Label så ska span taggen bytas ut mot tex rubriknivån H1. Om jag får fråga. Varför ska du ändra vad som genereras från serverside? en h1 blir ju en rubrik och en span blir ju bara en span dvs den följer formateringen från kontrollens satta egenskaper. dessutom ska du inte se källkoden från serversidegenererade sidor, rätta mig om jag har fel? Skriv kort och gått följande så kommer du åt kontrollen från servern och en h1-tagg renderas:Styra vilken syntax en webbserverkontroll ska generera
Jag använder mig av en Label(webbserver kontroll) på sidan. Denna kotroll genererar denna kod:
<span id="lblLabel"Min Label</span> när jag kollar på koden i webbläsaren. Alla webbserverkontroller genererar span-taggar.
Är det möjligt att ersätta<span id="lblLabel"Min Label</span> mot <h1 id="lblLabel"Min Label</h1>?
Skulle vara golden ifall man kunde styra vad som ska genereras!Sv: Styra vilken syntax en webbserverkontroll ska generera
Smidigast vore ju att sätta egenskaperna på hur texten ska se ut redan på kontrollen eller alternativt att skapa en css klass för kontrollen och ange egenskaperna där i css filen.
Mvh saraSv:Styra vilken syntax en webbserverkontroll ska generera
Högerklickar jag i Internet Explorer och visa källa så ska koden se ut så här <h1 id="lblLabel"Min Label</h1> istället för <span id="lblLabel"Min Label</span>Sv: Styra vilken syntax en webbserverkontroll ska generera
Sv: Styra vilken syntax en webbserverkontroll ska generera
<h1 runat="server" id="lblLabel"></h1>