Hej! Hej, kör på detta. ASP.NET 2.0 Localization Aha, ok. Tack för artikeltipset. Använd en annan tagg, helt enkelt. Sätt egenskapen Text på en Literal-tagg till exempel. ...eller skriv ut texten via GetLocalResourceObject("xx").ToString(); Det här är väl egentligen två olika saker: GUI (knappar, lablar osv) samt innehåll (t.ex produktbeskrivningar osv). Andreas, det var precis det jag var ute efter också!Språkhantering
Vet inte om det här blir kaka på kaka men jag har i alla fall en fråga ang. flera språk på en site. Hur ska man lägga upp smidigast möjliga databasdesign etc. för detta? Jag kommer att få översättningarna från kunden (word-dokument!) och jag antar att det blir smidigast att lägga in dessa i databasen. Hur har ni gjort vid liknande tillfällen?
Använder Vb.net
//PerSv: Språkhantering
http://msdn.microsoft.com/asp.net/reference/ui/default.aspx?pull=/library/en-us/dnvs05/html/asp2local.aspSv:Språkhantering
Fick ett hum om hur jag kan ändra text på knappar, labels etc, men
jag förstår fortfarande inte hur jag ska gå vidare med detta när det gäller
hela texter?Sv: Språkhantering
Sv: Språkhantering
GetGlobalResourceObject("xxx","xxx").ToString();Sv:Språkhantering
GUI-bitarna fungerar ASP.NET:s inbyggda prylar utmärkt för.
Innehållet däremot skulle jag nog hålla i databasen på ett sådan sätt att man kan tagga upp vilket språk som texten gäller.
T.ex. produkttexter:
Id
ProductId
LCID
Contents
Hur gör ni? Jag har sett litet olika lösningar på detta, men är inte riktigt överens med mig själv om vad som är bäst.
/AndreasSv: Språkhantering
Vore trevlig med en spark i rätt riktning. Någon som har några idéer?