Desperat fråga! Oj, vad du behöver är troligen till en början kunskaper i dhtml för att kunna släppa en fil i internet explorer. Nästa moment är att i så fall försöka fånga detta, ta reda på filnamnen för att sedan göra en upload till servern. Aldrig hört eller sett, om det inte råkar finnas i microsoft sharepoint, då kanske du kan hitta någon kod eller teknik som löser detta den vägen. Kolla på Aurigma Fileuploader, den stöder dra och släpp. Finns i både activex- och javaversion. att bygga det med dhtml är nog ingen lösning då IE inte hanterar att visa fil namnet då man drar och släpper ett objekt på t ex en textarea. Därför tänkte jag mig en WinForms Usercontrol som körs i IE, denna borde väl kunna fånga upp drag and drop och filens namn? HAr googlat fram följande script som fångar upp den dragna filens sökväg. Känns som att detta skulle kunna vara en början. Desperat fråga! Dra och släppa filer från disk till IE.
Försöker bygga ett webb gränssnitt (IE) som ska stödja dra och släpp. Användare ska kunna dra och släppa en fil från sin disk till en plats i gränssnittet. Filen skall sedan skickas till webbservern.
Den ända möjliga lösningen som jag förstår det är att bygga någon form av ActiveX eller liknande som körs i användaren browser.
Har testat något med att bygga WinForms UserControl och köra denna via IE. Är detta rätt väg eller finns det andra alternativ?
Om någon har lite tipps är jag tacksam.Sv: Desperat fråga! Dra och släppa filer från disk till IE.
Sv:Desperat fråga! Dra och släppa filer från disk till IE.
www.aurigma.comSv:Desperat fråga! Dra och släppa filer från disk till IE.
Sv: Desperat fråga! Dra och släppa filer från disk till IE.
Verkar vara ngn form av ActiveX som körs. Jag fattar inte riktigt vad som händer. Finns det någon som kan förklara.
<html>
<head>
<title>IVBDataObject Demo</title>
<style type="text/css">
fieldset{
text-align:center;
padding:2em
}
object{
width:3em;height:3em;
border:6px double activecaption;
vertical-align:middle