Om jag lägger in LinkButton på min sida och sedan klickar på den får jag javascriptfel.spelar ingen roll om jag har en event eller ej får fel iaf.varför får jag det? Radnumret refererar till den kod som körs, allså koden som ligger i html-taggen. Eftersom koden inte ligger i en script-tagg på sidan så använder den inte sidans radnummer. så här ser sida ut i IE. kommet en liten bit fram åt. Jag la till PostBackUrl="~/main.aspx" till LinkButton1. Så nu får jag ett ennat fel Värkar vara en MEGA bug i ASP.NET 2.0 kollat runt och måga har felet men ingen vet vad det beror på.LinkButton ger mig javascript fel.
JS felet är
Rad:1
Ett object förväntas.
det finns inget på rad ett den raden är tom.Sv: LinkButton ger mig javascript fel.
Kontrollera i koden som skapas för LinkButton-taggen, vilket objekt den försöker använda.Sv:LinkButton ger mig javascript fel.
<code>
<!-- DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd" ->
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head><title>
Untitled Page
</title></head>
<body bgcolor="#FFFFFF#">
<form name="form1" method="post" action="main.aspx" id="form1">
<div>
<input type="hidden" name="__EVENTTARGET" id="__EVENTTARGET" value="" />
<input type="hidden" name="__EVENTARGUMENT" id="__EVENTARGUMENT" value="" />
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="/TARBORTPOSTBACKEN/>
</div>
<script type="text/javascript">
<!--
var theForm = document.forms['form1'];
if (!theForm) {
theForm = document.form1;
}
function __doPostBack(eventTarget, eventArgument) {
if (!theForm.onsubmit || (theForm.onsubmit() != false)) {
theForm.__EVENTTARGET.value = eventTarget;
theForm.__EVENTARGUMENT.value = eventArgument;
theForm.submit();
}
}
// -->
</script>
<div>
<table width="100%" style="height:100%;">
<tr>
<td colspan=2 style="height: 25px"></td>
</tr>
<tr width="50%" style="height:100%;">
<td valign=top>
<table id="dlMeny" cellspacing="0" border="0" style="border-collapse:collapse;">
<tr>
<td>
<a id="dlMeny_ctl00_LinkButton1" href="javascript:__doPostBack('dlMeny$ctl00$LinkButton1','')">Utbilding</a>
</td>
</tr>
</table></td>
<td width="50%" valign=top style="border-style: dotted; border-left-color: LightGrey; border-left-width: 2px; border-bottom: 0px; border-right:0px; border-top: 0px;margin-top: 30px; margin-bottom: 30 px" >
<div style="margin-left: 20px">
<table id="DataList1" cellspacing="0" border="0" style="border-collapse:collapse;">
<tr>
<td>
<span id="DataList1_ctl00_HRubrik" style="display:inline-block;font-family:Verdana;font-size:16pt;font-weight:bold;width:169px;">Utbildingar</span>
</td>
</tr><tr>
<td>
<table border=0>
<tr>
<td>
<span id="DataList1_ctl01_minus" style="color:Red;font-size:14pt;">-</span>
</td>
<td>
<span id="DataList1_ctl01_URubrik" style="display:inline-block;font-family:Verdana;font-size:14pt;font-weight:bold;width:169px;">Högskolecenter</span>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=2>
<span id="DataList1_ctl01_lbText" style="display:inline-block;font-family:Verdana;font-size:10pt;font-weight:bold;width:169px;">Jag har läst på HCEDU</span>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr><tr>
<td>
<table border=0>
<tr>
<td>
<span id="DataList1_ctl02_minus" style="color:Red;font-size:14pt;">-</span>
</td>
<td>
<span id="DataList1_ctl02_URubrik" style="display:inline-block;font-family:Verdana;font-size:14pt;font-weight:bold;width:169px;">Gymnasiet</span>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=2>
<span id="DataList1_ctl02_lbText" style="display:inline-block;font-family:Verdana;font-size:10pt;font-weight:bold;width:169px;">Jag läste på fågelvik</span>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=2 style="height: 25px"></td>
</tr>
</table>
</div>
<div>
<input type="hidden" name="__EVENTVALIDATION" id="__EVENTVALIDATION" value="/wEWAgKYk++BAgLSkIIPSfnPBgD4iCRTPTDIGXWqz1BQgto=" />
</div></form>
</body>
</html>
</code>Sv: LinkButton ger mig javascript fel.
line:20
char:13
'theFom' är odefinieradSv:LinkButton ger mig javascript fel.
Känns lite fel att behöva skapa en Error hanterare för ett fel som .NET gör.Ser ju inte så snyggt ut att ha en error hanterar på sin CV sida om något IT-företag kollar på sida och ser att man har det.Dom lär ju inte tro att man är så bra programmerare om man löser sina problem med en error hanterare.
löste det med detta:
<code>
<script type="text/javascript">
<!--
window.onerror = errorHandler;
function errorHandler(msg,url,lno)
{
var alertmsg = "There has been an internal error." +
" Please apologize for inconvenience.";
alertmsg += "\n\nPlease refresh this page and this error should go away.\n\n";
alertmsg += "If problem persists please contact site helpdesk.";
alert (alertmsg);