Jag har försökt att skapa en web service, men det fungerar inte så bra. Koden är det säkert inte fel på eftersom jag enbart har valt att skapa en ASP.NET Web Service i VS.NET 2005. Vilken version kör du? Om du kör 1.*, har du skickat med dll-filen också? Har du kollat att webhotellet har konfigurerat din site för ASP.NET? Jag har varit med om något liknande och då berodde det på att webhotellet som de sa "inte hade aktiverat ASP.NET på mitt konto". Jag kör 2.0. Tror jag väl i alla fall? Jag använder mig som sagt av VS.NET 2005 och jag har inte gjort några ändringar alls. Nu finns det i alla fall en katalog som heter "aspnet_client" i roten. Servicen verkar inte fungera än men jag får ett annat felmeddelande: "Server Error in '/' Application. The resource cannot be found." Ladda upp alla filer du har (källkodsfiler etc). Ja se där. Nu fungerar det =) Nej, servern släpper inte från sig .cs-filer etc (Om den är rätt konfigurerad).Skapa web service
Det är således i princip bara en HelloWorld-funktion.
När man kör Buiild så skapas Services.asmx och den har jag slängt upp på mitt webbhotell, men när jag besöker den adressen så får jag bara "Server Error in '/' Application. Runtime Error" till svar.
Hur ska man göra?
ThomasSv: Skapa web service
/JohanSv:Skapa web service
Jag loggade in på kontrollpanelen för mitt webbhotell och man skulle visst välja version 1 eller 2 av ASP.NET och aktivera det. Har gjort det nu och återkommer om några minuter med resultatet.
Om det ändå inte fungerar så får du kontakta webbhotellet. Kolla också att de tillåter web services (vet inte om det gå blockera).Sv:Skapa web service
Men ska man verkligen behöva göra det? Är det inte möjligt att ladda ner källkoden då?
I .NET 2 så används ju filerna för att kompilera när det behövs.
Jag brukar alltid ladda upp allt även i .NET 1. Man får ju en extra backup på det viset.