Detta är ett problem som uppstår i IE 6.0 medan FireFox 1.5.0.1 behåller mina sessions i popupen. vad kör du för autenticering? kör du forms så kan du välja persistent cookie på din inloggning. Sessionen borde definitivt inte dö bara för att du öppnar ett popup-fönster, du är ju på samma domän. Vi kör den inbyggda autenticeringen som finns i VS 2005 tror jag iaf, sen om det är forms eller något annat vet jag inte just nu. Den som har jobbat med inloggningen är inte här idag. Lite typiskt.Session försvinner i popup
Jag loggar in och sedan klickar jag på knappen som öppnar popupen, då dyker inloggningsrutan upp i popupen. Går det att föra över login session(och även andra sessions) till en popup i IE 6.0?
Den nya sidan jag öppnar är en aspx-sida som direkt genererar en pdf via crystalreports.
För att öppna den nya popupen har jag använt mig av följande kod:
string java = "<script language='javascript'> window.open('popup.aspx','Rapport','resizable=yes,menubar=no,status=no,location=no,toolbar=no,scrollbars=yes'); </script>";
this.Page.RegisterStartupScript("PopUp", java);
Sv: Session försvinner i popup
Sv:Session försvinner i popup
Återkommer med mer info i morrn.
Operativsystemet vi ska använda är Windows 2003 Server, men jag testar lokalt i XP-miljö.