Jag ansluter min GridView via AccessDataSource1, hur får jag reda på det totala antalet poster? Som ovanstående talare svarade så är det enkelt att ta det från data sourcen. I C# med en SQL Data source gör man på följande vis (där SqlDataSource1_Selected är ett av eventen för data sourcen, vilket du antagligen vet): Hej Tobias. Konstigt, för i min webbapp visar mitt exempel totalt antal returnerade rader även om jag har paging påslaget på GridViewen. Rätta mig om jag har fel, men all data läses ju upp från databasen till Sql Data sourcen och inte bara den som visas på resp sida i GridViewen. Detsamma borde väl gälla Access data sourcen? Jag håller med dig, men jag kan bara svara hur mitt resultat blir.Totalt antal poster i en gridview
Jag använder mig av paging så...
<code>
GridView1.Rows.Count.ToString()
</code>
..visar bara antalet poster per sida(jag har alltså inget dataset).
Hur får jag reda på det totala antalet poster?Sv:Totalt antal poster i en gridview
protected void SqlDataSource1_Selected(object sender, SqlDataSourceStatusEventArgs e)
{
Label_returnednoOfPosts.Text = e.AffectedRows.ToString() + " hits. ";
}Sv: Totalt antal poster i en gridview
Det blev samma sak som när jag försökte med GridView.cow.cont.
I och med att jag har paging, så visar den bara de poster som sidan innehåller inte totalt på min sökning.Sv:Totalt antal poster i en gridview
Sv: Totalt antal poster i en gridview