Startade tidigare en tråd om språkhantering där jag fick god hjälp och allt löste sig. 1) Har du tänkt på att du endast cachar 10 sekunder? Jo, jag testade tio sekunder bara för att slippa sitta och vänta. Värde? Om jag har förstått alltihop rätt så är det väl så att om din metod retunerar samma sträng som den gjort tidigare så används en cachad version, i annat fall inte Ja, precis. Jag har försökt med allt möjligt, så jag griper väl efter halmstrån nu.VaryByCustom och GetVaryByCustomString
Nu har jag kört fast då det gäller att cacha sidorna. Med nedanstående kod fungerar språkbytet bra
men sidorna cachas inte. Har försökt på alla möjliga sätt och vis att lösa detta, men har inte lyckats.
Se tråden språkhantering för mer info.
Kan någon hjälpa mig?
test.aspx
<%@ OutputCache Duration="10" VaryByParam="none" VaryByCustom="PreferredCulture" %>
global.asax
Public Overrides Function GetVaryByCustomString(ByVal currentContext As HttpContext, ByVal customArgs As String)As String
Select Case customArgs
Case "PreferredCulture"
Return Profile.PreferredCulture
Case Else
Return MyBase.GetVaryByCustomString(currentContext, customArgs)
End Select
End Function
Sv: VaryByCustom och GetVaryByCustomString
2) Har du kollat att preferredculture innehåller den sträng som den borde?Sv:VaryByCustom och GetVaryByCustomString
Preferredculture innehåller det den ska i och med att jag kan byta mellan språken.
Måste värdet ligga i en querystring?Sv: VaryByCustom och GetVaryByCustomString
Sv:VaryByCustom och GetVaryByCustomString