Hej! När du anger bredd på tabell använder du antingen bredd i procent av den form som tabellen ligger i, eller bredd i pixlar. Jag har skrivit såhär. Skulle inte det funka? På olika stora skärmar med olika upplösningar bil det olika stort. Jag har inte hört talas om någon metod för att styra hur stort objekt blir på skärmen, operativsystemet vet inte ens alltid hur stor skären är. Jag tror du måste skriva ut för att kunna bestämma storleken. Tack för svaret Johan. <b>Operativet vet ju iallafall upplösningen ...</b> Kan man inte bara ha ett javascript som läser av aktuell upplösning på skärmen och anpassar marginaler o dyl därefter? Japp de väl så att man måste veta skärmstorlek oxo. En pixel blir ju olika stor på olika skärmstorlekar. Verkar dumt att enheterna mm och tum finns i css ... Syftet med dem är väl antagligen för att använda CSS för exempelvis utskrift. Så vitt jag vet är det en känd bugg/feature i Internet Explorer att den ignorerar alla möjligheter att räkna om pixlar till mm, utan räknar med en viss, fast omräkningsfaktor oavsett upplösning.Tabell blir olika bred på olika skärmar/datorer trots att jag anger mått i mm
Jag behöver göra en sida med html-tabell som har ett statiskt mått på ett antal mm (t.ex. 100mm). Problemet är att jag upptäckt att tabellen blir olika bred på olika datorer. Hur är detta möjligt och vad kan jag göra åt det?
Med Vänliga Hälsningar
/ StefanSv: Tabell blir olika bred på olika skärmar/datorer trots att jag anger mått i m
t ex
<table border="0" width="55%">Sv:Tabell blir olika bred på olika skärmar/datorer trots att jag anger mått i m
<table border="0" style="width:110mm;">
mm är väl ok i stylescheets?Sv: Tabell blir olika bred på olika skärmar/datorer trots att jag anger mått i m
/JohanSv:Tabell blir olika bred på olika skärmar/datorer trots att jag anger mått i m
Verkar som du har rätt. Tycker dock att de är lite konstigt. Operativet vet ju iallafall upplösningen ...Sv: Tabell blir olika bred på olika skärmar/datorer trots att jag anger mått i m
Jo, men för att kunna avgöra hur stort föremålet blir på skärmen måste man känna till den fysiska storleken på skärmen också. Man kan ju t.ex. köra samma upplösning på olika stora skärmar. Känner man bara till storleken på skärmen kan man lösa det, men jag har inte sett till något sätt att göra det på.
/JohanSv:Tabell blir olika bred på olika skärmar/datorer trots att jag anger mått i m
Har för mig att det kan fungera men är inte säker.
Mvh SaraSv: Tabell blir olika bred på olika skärmar/datorer trots att jag anger mått i m
Sara: japp de går att få ut upplösningen via js.Sv:Tabell blir olika bred på olika skärmar/datorer trots att jag anger mått i m
Sv:Tabell blir olika bred på olika skärmar/datorer trots att jag anger mått i m
Hinner inte googla fram nåt nu, men jag minns att jag fick rätt många träffar när jag hade samma problem för ett halvår sen.