Tjena! Jag har också problem med detta Jag tror det är egenheter i MSIE5-6 som gör att första knappen alltid blir Submit-knapp. Tjena Ola.Defaultbutton på panel med 2 knappar. Ser ut som den första knappen har fokus fa
Har en söksida i asp.net 2.0. På den ligger det en panel med ett antal sökfält. Under fälten ligger 2 knappar. På den första står det "Tillbaka" och på den andra "Sök". Jag har använt den nya propertyn Defaultbutton på paneln för att styra så att sök-knappen automatiskt "trycks ner" när man slår enter inom panelen. Mitt problem är dock att de ser ut som fokus ligger på "tillbaka"-knappen då den ligger innan "sök"-knappen på panelen. Hur kan jag fixa detta?
Mvh
/ StefanSv: Defaultbutton på panel med 2 knappar. Ser ut som den första knappen har foku
Sv: Defaultbutton på panel med 2 knappar. Ser ut som den första knappen har foku
Har du testat med Firefox t.ex?
Jag har för mig att jag har fått lösa det så här att man på första knappen sätter:
onclick="Tillbaka(); return false;"
På så sätt avbryts submiten.Sv:Defaultbutton på panel med 2 knappar. Ser ut som den första knappen har foku
Problemet är inte att första knappen blir submit-knapp utan att de ser så ut. "Skugga" ligger på denna knapp så att man tror att de är den som trycks ner om jag slår enter. Men så är det inte utan den knapp som jag anget som defaultbutton trycks ner.