Hej, Jag skulle nog ha använt en jag använder andra events på sidan så därför vill jag kunna reglera vid vilken händelse som bilden skall visas. I gammal hederlig asp så var det bara att se till att släppa buffer. Du måste tänka om. Absolut, jag har provat att köra den vid Page_Load men det gör ingen skillnad, Nej, inget sånt konstigt hack.Progessbar
jag har en större lösning där användare laddar upp en fil och sedan tycker på en knapp.
Jag hade planer på visa en progessbar men för enkelhetens skull använder jag en bild som ska visas.
Jag har lagt till så att visiblity blir sant i onClick funktionen samt lagt så att Page.Response.Flush = true, men den läser fortfarande ut hela funktionen med uppladdningsdelen innan bilden visas, vilket är fel.
Hur löser man detta?Sv: Progessbar
if IsPostback then
'visa bilden
'kör uppladdningen
else
'visa formuläret för att skicka upp bilden
end if
Sv:Progessbar
Sv: Progessbar
Du måste komma åt upload knappen så att den kör lite javascript, innan sidan postas till servern.
Detta javascript bör visa en gömd bild, div eller nåt.
Kolla om detta kan funka (kör vid page_load)
Me.BUTTON1.Attributes.Add("onclick", "javascript: alert('här bör vi visa bilden') ; return false;")
Eller nåt dylikt. (Du förstår principen)Sv:Progessbar
jag har provat att lagt till ett attribut för Javascript men då fungerar ju inte eventet onClick i Code-behind.
Kan man lägga till ett Javascript vid OnLoad i Body-taggen som upptäcker att knappen används?
<body onload=' if btn.onClick=true then divImage.Visiblity:true end if'>
Med andra ord endast använda en kontrollsats i javascript istället?Sv: Progessbar
Och Jo, det funkar visst - Har själv gjort precis samma sak förut. Här är ett exempel skrivet från skallen nu utan test så om det är fel versaler eller ej skyll inte på mig:
<code>
CODEBEHIND:
Me.btnWhatever.Attributes.Add("onclick", "javascript: VisaDivFunktion() : return true;")
PÅ SIDAN
function VisaDivFunktion() {
getElementById("progbar").style.display = '';
}
<div id ="progbar" style="display: none;">
LADDAR ...
</div>
</code>