Det känns som om jag harmålat in mig i ett hörn. sitter med liknande problem. Skriv gärna om du hittar en lösning. Jag lyckades lösa mitt problem, men vet inte om det är samma problem du står inför. Jag fick explicit ange vilket id som ska användas i egenskapen DataKeyNames på gridview. Hej Tobias.Problem med select-button i gridview.
Jag har, en dropdownlistbox, med ett antal städer inmatade.
När man ändrar stad, så visar gridviewn de företag/föreningar som finns i den staden, när man klickar på den knappen(button man kan lägga till i edit column), så öppnar sig en DetailsView1 med mera info.
Detta fungerar kanon. Nu ville jag lägga till en sökfunktion.
I knappen sök:
<code>
AccessDataSource2.SelectCommand="SELECT * FROM [t_Forening] WHERE Forening like'"+
txtSok.Text.ToLower() + "%' ORDER BY Forening";
GridView1.DataBind();
</code>
...även detta fungerar helt ok men...
Om jag har sökt någonting vars bostadsort är t ex Stockholm, och jag får fram namnet i GridViewn, om
jag då klickar på selectbutton, så öppnar sig inte DetailsView1, utan GridView1 ställer sig på databasens
första post (i detta fallet ett företag i Alvesta), klickar man en gång till, så öppnas posten upp i
DetailsView1, med posten ifrån Alvesta.
Jag har missat någonting, men jag kommer inte på vad. Tacksam för all hjälp.Sv: Problem med select-button i gridview.
Sv:Problem med select-button i gridview.
Sv: Problem med select-button i gridview.
Jag är lite osäker på vad jag gjorde, men nu fungerar det klockrent, precis som jag hadde hoppas
att det skulle fungera.