Har följande kod : sätt ett värde i en input-hidden runat=server, och submitta sidan: Menar du så här ? Exceptions talar oftast sanning. :) Jag är ganska ny på asp.net så jag är mycket tacksam för info om var denna kod skall ligga ibland min kod. Ovanför Sub Page_Load <%@ Page Language="VB" Debug="true" %> Hmmm.. glöm det med att deklarera där, jag blanda ihop det med code-behind (som jag uteslutande använder...) Jag ger upp denna ... hänger inte med. Få onclick="document.location.href = '?nr=xxx' att fungera som en "button"
<span onmouseover="this.style.textDecoration='underline'; this.style.cursor='hand'"
onclick="document.location.href = '?nr=100';"
onmouseout="this.style.textDecoration='none'"><b>Elmätaren</b></span>
Vill inte att onclick skall "ladda om" sidan utan vill fånga in klicket i en sub "Sub xxxxx_Click" som vid ett klick på en "button" - "onclick="xxxxxx_Click".
Är det möjligt...?Sv: Få onclick="document.location.href = '?nr=xxx' att fungera som en "button"
onclick="hdn.value = 'postback_1';Form1.submit();"
i din Page_load kollar du om hdn.value = "postback_1"
och i så fall anropar du en SubPostback_1()
(du kanske vill ge dem bättre namn..)
Sidan laddas om men du får möjlighet att anropa code-behind,
du kan behålla Viewstate osv.
Om du inte vill ladda om sidan alls blir det mer komplicerat.
Googla på AJAX ASP NET :)Sv:Få onclick="document.location.href = '?nr=xxx' att fungera som en "button"
<%@ Page Language="VB" %>
<script runat="server">
Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
if hdn.value = "postback_1" then label1.text = "FUNKAR"
end sub
</script>
<html>
<head>
</head>
<body>
<form runat="server">
<input type="hidden" name="hdn" value="" runat=server />
<p>
<asp:Label id="Label1" runat="server">Label</asp:Label>
</p>
<p>
<span onmouseover="this.style.textDecoration='underline'; this.style.cursor='hand'" onclick="hdn.value = 'postback_1';Form.submit();" onmouseout="this.style.textDecoration='none'"><b>ANDELSÄGARE</b></span>
</p>
</form>
</body>
</html>
Funkar inte får : BC30451: Namnet hdn har inte deklarerats.Sv: Få onclick="document.location.href = '?nr=xxx' att fungera som en "button"
Du måste deklarera den som en variabel i code-behind oxå:
Protected WithEvents hdn As System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputHidden
(eller så skriver du inte runat=server, utan högerklickar på hidden-fältet i editorn,
och väljer Run At server.. då deklareras den automagiskt.. iaf. ibland.. ;))Sv:Få onclick="document.location.href = '?nr=xxx' att fungera som en "button"
Sv: Få onclick="document.location.href = '?nr=xxx' att fungera som en "button"
Sv:Få onclick="document.location.href = '?nr=xxx' att fungera som en "button"
<script runat="server">
Protected WithEvents hdn As System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputHidden
Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
if hdn.value = "postback_1" then label1.text = "FUNKAR"
end sub
</script>
<html>
<head>
</head>
<body>
<form runat="server">
<input type="hidden" name="hdn" runat="server" />
<p>
<asp:Label id="Label1" runat="server">Label</asp:Label>
</p>
<p>
<span onmouseover="this.style.textDecoration='underline'; this.style.cursor='hand'" onclick="hdn.value = 'postback_1';Form.submit();" onmouseout="this.style.textDecoration='none'">ANDELSÄGARE</span>
</p>
</form>
</body>
</html>
Ger felmeddelande : Object reference not set to an instance of an object. / Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.Sv: Få onclick="document.location.href = '?nr=xxx' att fungera som en "button"
Här finns mer hjälp för den syntax du behöver
http://www.dotnetjunkies.com/quickstart/aspplus/doc/webformssyntaxref.aspx#ctrlSv:Få onclick="document.location.href = '?nr=xxx' att fungera som en "button"