Går det att få så att om en användare klickar på postback så återvänder sidan till samma ställe? There are cases where an application requires the position of the page in the browser to remain after post-back to the server. For example, if data entry causes post-back in a large page, the end-user would be required to scroll the page to the position that they were editing at in order to continue. Page developers can simply mark their form to maintain scroll position by setting the MaintainScrollPositionOnPostBack property to true in the @Page directive or by setting this in Web.config to apply to all pages in an application. har du provat med smartnavigation? nån SmartNavigation hittar jag inte där? Jag kanke var lite otydlig här err ett fullständigt exempel: SmartNavigation är för 1.x och MaintainScrollPositionOnPostBack är för 2.0. Ok, men det funkar lixom inte.. jag har en repetarer som renderas vid postback.. kan det vara det som ställer till det? japp,kan det vara.Vid postback så nollställs en repeater. allså repetarn bindar som den ska men vad jag menar är att det kanske är pga repatern som MaintainScrollPositionOnPostBack inte funkar?Komma ihåg position i formet vid postback
Jag har en knapp längst ned på sidan, om användaren klickar på denna vill jag att ha ska vara kvar längst ned...Sv: Komma ihåg position i formet vid postback
Källa: http://www.asp.net/QuickStart/aspnet/doc/tipstricks/default.aspxSv: Komma ihåg position i formet vid postback
<% page ...... SmartNavigation=true %>Sv:Komma ihåg position i formet vid postback
testade MaintainScrollPositionOnPostBack men det funakde inte det heller.. kan det vara fr att jag har en repeater som renderas vid page load?Sv: Komma ihåg position i formet vid postback
plasera detta i din aspx fil:
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="MINFIL.aspx.cs" Inherits="MINFIL" SmartNavigation="true" %>
Sv:Komma ihåg position i formet vid postback
Sv: Komma ihåg position i formet vid postback
Sv:Komma ihåg position i formet vid postback
prova med:
<code>
page_load
if(IsPostBack)
{
Bind om din Repeater med ny data
}
</code>Sv: Komma ihåg position i formet vid postback