Hej, Fast webgränsnittet anropar ett ramverks om hanterar import, kan ju inte skicka en flush efter varje sådant anrop, ca 10 000 st. Inte skrivning till databas, utan då du har skrivit något till webbläsaren. Testa att anropa .Flush() då. Ungefär så här ser hela funktionaliteten ut: Det verkar som om när jag lade in en till flush så fungerade det? hehe-Flush screen
jag har ett större DB-skript som kommer att köras under 10 - 20 minuter via att användargränssnitt.
När jag kör allt på en utv. server eller lokalt på min dator så visas min "progressbar" utan problem. Men när jag lägger upp den skarpt så körs skriptet men en vit sida visas efter ca 2-3 minuter. ASPX-sidan skall ju visas hela tiden.
Jag har provat att lagt till en page.server.scripttimeout på lång tid samt Response.Buffer = false.
Vad är det som gör att sidan blir fel?Sv:Flush screen
Det kommer ju att dra ner prestandra, dessutom så sker endast en anropning mot det ramverket.
Jag får andra konstiga fel, t.ex. så skapar jag produkter som läggs in i en viss ordning. Men när jag importerat alla produkter så kommer vissa i fel ordning, det känns om om det är någon låsning av något slag som släpps efter en stund vilket gör att produkterna kommer fel.Sv: Flush screen
Sv:Flush screen
- Upload file
- UnZip File
- Show Progressbar is Unzip is successfull
- Import File Into SQL-server (10 - 15 min)
- Write to aspx no of imported products
Och ifrån importskriptet kan jag inte göra några returer till gränssnittet så där kan jag inte
göra flush efter varje importerad produkt.Sv: Flush screen
Jag får tacka för hjälpen!