Hej Jag har inga problem med den typen av URL:er på google. Det är just det som är grejjen. Det är väldigt många som länkar tillbaka och dom syns när man söker på sajtens namn men inte sajtens www-adress?? Ingen som har någon mer idé? Hej,Dynamiskt .net-sajt indexeras inte på Google?
Gjorde för ca 2½-3 mån sedan en sajt som bygger på dynamiska länkar (usercontrols ex http://www.sajten.se/default.aspx?Uc=sokjobb).
Tog samma Metataggar jag alltid har använt (som jag vet brukar funka) anmält till Google 1ggr i månaden... men sajten återfinns inte, inte ens om man anger www.sajten.se så kommer den upp??
Har inga robot.txt filer någonstans.
Andra sajter med "rena" aspx sidor funkar kanon i Google (med samma taggar)
Någon som har haft dessa problem?Sv: Dynamiskt .net-sajt indexeras inte på Google?
Finns det andra siter som länkar till denna siten? Kanske kan vara svårt att få in en sida som ingen annan länkar till (vild gissning). Det kan inte vara något fel i HTML:en som gör att den inte indexeras?
/JohanSv:Dynamiskt .net-sajt indexeras inte på Google?
Sv: Dynamiskt .net-sajt indexeras inte på Google?
Skulle det hjälpa att fixa en replacefunktion i globala.ascx ta bort "?" med "/" ...
En lösning skulle ju vara att lägga fler sidor som pekar mot sajten men detta är väl inte tillåtet från Googels sida .. men va #¤%#& gör man när inte ens sidan indexeras på Google?! ... suck Sv:Dynamiskt .net-sajt indexeras inte på Google?
Jag tror att Google och många andra sökmotorer medvetet låter bli att indexera samma sida många gånger. Om du har en sida som tar emot information i QueryString och sedan visar olika information så kan detta göra att Google endast indexerar sidan en gång.
Undantag finns men det är oftast mycket viktiga/välbesökta sidor (t.ex. MSDN).
Jag föreslår att du använder URL-rewriting så att du får snygga addresser som går att indexera väl.
T.ex. /ViktigInformation.aspx tas på serversidan hand om Information.aspx?type=Viktig
<Herbjörn/>