Hej, Två idéer: Tackar. Nä, jag gjorde två olika user controler istället, så löste det problemet. En med flash-filen och en med en statisk bild.ASP.NET och Flash problem
Jag vet inte om detta är rätt forum, men jag provar.
Jag har en .Net website och på alla sidor ligger en usercontrol överst som visar en banner. Denna banner en flash-animering, en jordglod som snurrar. Den snurrar ett varv sen stannar den.
Problemet är att den körs varje gång sidan laddas om och varje gång jag byter sida.
Jag vill att den bara skall köras på EN sida, nämligen startsidan(default.aspx). På alla andra sidor skall den självklart visas, men jag vill inte "köra" den, jordgloben skall alltså inte snurra.
Jag vet inte om det är en inställning man kan göra i Flash eller om det är i asp.net? Eller om det går att fixa över huvud taget?
Jag har alltså inte gjort Flash filen själv, så det kan jag inte mycket om.
Några idéer?
/JockeSv: ASP.NET och Flash problem
1) Visa bara en statisk bild istället
2) Ändra flashfilen så att det går att skicka in parametrar i denSv:ASP.NET och Flash problem
Jag försöker med idé 1, att bara på startsidan visa flashfilmen.
Men eftersom den ligger i en usercontrol som är med på alla sidor, skulle jag behöva kolla vilken sida man är på och gömma/visa den och istället visa en statisk bild.
Det verkar dock inte som att man kan kolla sånt från code behind?
Jag provat att sätta "runat=server" men då funkar inte sidan, så här:
<OBJECT id="logo_anim" codeBase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
height="90" width="800" align="middle" classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" runat="server"
VIEWASTEXT><embed src="logo_anim.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="800" height="90" name="logo_anim"
align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash"
pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</OBJECT>
Helst skulle man vilja göra typ:
If StartPage Then
FlashFil.Visible = True
StatiskBild.Visible = False
Else
FlashFil.Visible = False
StatiskBild.Visible = True
End If
Lite hjälp please...!
/Jocke