Hej! Är du 100% säker på att Subs är virituell katalog. För om det var det borde du fått japp, för jag har tagit bort den och skapat den igen.HJälp med att visa sidor i framework 2.0
OBS! Jag har flytta frågan från en anna tråd som handlade om något annat)
Jag har satt upp en webserver med iis 5.x. Jag har även installerat framework 2.0 på den.
Jag har sedan laddat upp min sidan till en mapp som heter
wwwwroot/Subs/.
I den mappen (subs) har jag laggt alla aspx filerna samt bin mappen. När jag sedan skall titta på sidorna får jag följande felmeddelande
<code>
Server Error in '/Subs' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.
Parser Error Message: The file '/subs/default.aspx.cs' does not exist.
Source Error:
Line 1: <%@ Page language="c#" Inherits="Abonnemang._default" CodeFile="default.aspx.cs" %>
Line 2: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
Line 3: <HTML>
Source File: /subs/Default.aspx Line: 1
--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.42; ASP.NET Version:2.0.50727.42
</code>
Vad är det för fel?
aspx.cs sidorna skall jag väl inte behöva skicka över. det skall väl räcka med dll:erna. Men spelar det någon roll var binmappen ligger. Nu ligger den ki inte i wwwroot utan i wwwwroot/Subs/bin.
lokalt så fungerar den.
Håller på att bli galen snart, har en kund som väntar på att jag skall få igång den så snälla hjälp någon.
/TyronneSv: HJälp med att visa sidor i framework 2.0
Source File: Default.aspx Line: 1
istället för:
Source File: /subs/Default.aspx Line: 1
Men jag kan ha fel där.Sv:HJälp med att visa sidor i framework 2.0
/Tyronne