Plattform Windows 2000 med SQL Server 2000. .NET 1.1 senaste service pack Detta kan utföras genom 404 Not Found Redirection. Se exempel pålagrade dokument i sql server 2000 ger buffer overrun
Detta är en intranätsapplikation där dokument laddas upp på webbservern. Filerna behöver åtkomstskyddas från publik läsning, det krävs att man tillhör en viss grupptillhörighet . Därav ligger de i databasen så att vi kan skydda detta via logik. Anledningen är också att en Sun One används som inloggningsserver, således sker ingen inloggning mot IIS:en. Detta sköts via ett annat gränssnitt. Filerna som laddas upp indexeras också via Index server, ett pdf-filter gör att pdf-filer också indexeras. Således kan man ställa sökfrågor mot databasen som svarar om sökordet finns i någon av filerna.
Nu har vi fått problem med att filerna orsakar buffer overrun. Vi har installerat senaste service pack och patchar som skall lösa detta. Problemet kvarstår dock. När man har laddat upp ett antal filer så dör applikationen. Vi har hittat en massa info om att uppladdningsfunktionen i .NET inte minnesdeallokerar och det skulle orsaka felet. Vi har dok 3 GByte minne på servern och applikationen hänger sig innan man ens komemr i närheten av det.
Är det någon som har haft liknande problem och har löst detta?
Alternativt, är det någon som har löst det på något annat sätt. Jag vill uppnå möjlighet att rendera filen om man har rätt behörighet (utan att använda mig av windows inloggningsbehörighet), jag vill indexera filerna så att man kan söka i dem. Dvs, de måste inte befinna sig i databasen eftersom det verkar skapa problem.Sv: lagrade dokument i sql server 2000 ger buffer overrun
http://www.wwwcoder.com/main/parentid/263/site/2295/68/default.aspx