Detta problem göra mig tokig. Jag upptäckte att SelectedIndex triggas i postbacken när jag trycker på update-knappen. Där hämtas ju värderna upp från databasen igen. Fyller du dropdownen i page_load? I så fall låter det som att du borde testa att lägga in: Tack för hjälpen ... Jag har samma problem hur ser din kod ut?JAG BLIR TOKIG ... Fråga ang databinding och postback ....
Jag har ett formulär med en dropdown och en textbox och en knapp.
Jag fyller dropdown med data från en tabell i min databas via en DataSource (inte kodvägen).
När jag väjer ett värde i dropdown (AutoPostBack) så triggas SelectedItemChanged och jag hämtar ett värde i databasen och visar i textboxen. Frid å fröjd hittils. Ändrar värdet och trycker på knappen. Via click_eventet på knappen så försöker jag kolla det nya värdet och uppdatera databasen.
PROBLEMET : Det värde jag vill kontroller är det gamla värder. Har bindingen hämtat upp det gamla värdet igen?
ViewState fungerar så det värde jag valt i dropdown visas korrekt.
Någon som kan hjälpa?
mvh // HenrikSv: JAG BLIR TOKIG ... Fråga ang databinding och postback ....
Nåra förslag?
Kan man hindra detta eller gör jag något fel?
//HenrikSv:JAG BLIR TOKIG ... Fråga ang databinding och postback ....
if(!IsPostBack){
//populera listbox
}
Du triggar ju som sagt en postback när du ändrar index och då laddas sidan om och det gå därmed inte att ta hand om valet du gjorde.
Hoppas det är det som krävs.
//JonasSv: JAG BLIR TOKIG ... Fråga ang databinding och postback ....
Det va det som saknades kom jag själv på ganska snabbt efter detta inlägg.Sv:JAG BLIR TOKIG ... Fråga ang databinding och postback ....