Är det någon som skulle kunna säga mig hur man kan göra en mätare som visar hur många användare som är online på sin site? Inte inloggade personer utan online! Sett att det finns ett antal artiklar om detta men de förklarar nästan bara om räknare som visa antalet användare inloggade på siten. Den enda lösningen som liknar verkligheten är att skriva ner en timestamp på användaren varje gång man besöker en sida, eller kanske till och med via ajax på ett visst intervall. Sedan för att få reda på vilka som är online, får man således lista dom posterna som kanske är inom intervallet 3 minuter eller något.. Någon annan smidig och korrekt lösning finns tyvärr inte.. Jag har läst lite om att man skulle kunna använda global.asax-filen till detta... Är det smidigt och funkar det korrekt? Tänk logiskt. I ursprungliga HTTP/1.0-protokollet är varje anslutning slut så fort en fil är skickad. Det är totalt tekniskt omöjligt att göra någon "korrekt" lösning då. I HTTP/1.1 är det lite bättre, eftersom det finns keep-alive-conections. Det skulle kunna gå att utnyttja, emn jag känner inte till något sätt.Den eviga frågan, användare online?
Kan någon hjälpa mig? Vore tacksam för snabba svar...
/DanielSv: Den eviga frågan, användare online?
Sv:Den eviga frågan, användare online?
Sv: Den eviga frågan, användare online?
Försök istället hitta en lämplig approximation; vad betraktar du som "användare online"?