Hej, Jag gjorde detta för ett tag sedan och klassen måste följa vissa regler för att det ska funka att skicka objektet över web services. Tack för svaret. Finns detta beskrivet (gärna med exempelkod) någonstans på nätet? Det är inget konstigt som ska göras. Testa själv, uppfyller du inte alla krav kommer kompilatorn berätta vad som är fel :) Exempel som fungerarReturnera instanser av enga klasser med web services?
Hur gör man om man vill returnera (eller skicka med som parameter), en instans av en egen klass till eller från en web service som jag har skapat i VS2005?
Säg att min web service ska returnera ett objekt av min egen klass "person". Varje person har två attribut (strängar), förnamn och efternamn. Vad behöver jag göra på klient / server-sidan för att kunna skapa/konsumera en web service som ska returnera ett person-objekt?
Mvh,
ChristofferSv: Returnera instanser av enga klasser med web services?
T.ex. måste det finnas en tom konstruktor (du kan ha flera med andra parametrar). Varje egenskap måste ha både get och set.Sv:Returnera instanser av enga klasser med web services?
Sv: Returnera instanser av enga klasser med web services?
/JohanSv:Returnera instanser av enga klasser med web services?
Varje fält har en egenskap med både set och get och det finns en tom konstruktor utöver den vanliga.
public class User
{
private string name;
private string address;
private string postalcode;
private string city;
public string Name
{
get
{
return name;
}
set
{
name = value;
}
}
public string Address
{
get
{
return address;
}
set
{
address = value;
}
}
public string PostalCode
{
get
{
return postalcode;
}
set
{
postalcode = value;
}
}
public string City
{
get
{
return city;
}
set
{
city = value;
}
}
public User()
{
}
public User(string name, string address, string postalcode, string city)
{
this.name = name;
this.address = address;
this.postalcode = postalcode;
this.city = city;
}
}
Jag letade länge efter förklaring på Internet och i mina C#-böcker men hittade bara på ett enda ställe:
Boken Visual C# .NET Steg för steg.