Liknande fråga har ställts innan men där svaret inte kunnat hjälpa mig Om jag förstår dig rätt vill du lägga till parametrar till ditt SqlCommand? jo det är jag med på men allt detta sker ju i codebehind och selectcommand ligger ju koden i aspx-sidan Det viktiga enligt mig är att du är konsekvent. Det blir bara problem att ha lite scriptkod i ASPX-sidan när du har lite i codebehind. Om vi ska kunna hjälpa dig ytterliggare behöver vi nog se din kod.variabelvärde till selectcommand
Har en gridview med en sqldatasource till
selectcommand ser ut som följer
<code>
SELECT COUNT(DISTINCT strIpAddress) AS NumberOfUnique, COUNT(strIpAddress) AS NumberOfVisitors, intProjectId FROM tblStatistics WHERE (dtmTime BETWEEN @strDate1 AND @strDate2) GROUP BY intProjectId HAVING (intProjectId <> 0) ORDER BY COUNT(strIpAddress) DESC"
</code>
i @strDate1 och @strDate2 vill jag ha värdet från strängarna strDate1 och strDate2 som jag genererar i codebehind, men hur får jag in dom korrekt i i sqlsträngen. ingen av de parametrar jag hittar verkar passa, eller?Sv: variabelvärde till selectcommand
Dim oCmd As New SqlCommand
oCmd.CommandText = "SELECT ..." 'din SQL-fråga
'Eventuellt Ctypa till datum, om det är formatet i databasen
oCmd.Parameters.AddWithValue("@strDate1", strDate1)
oCmd.Parameters.AddWithValue("@strDate2", strDate2)
Sv:variabelvärde till selectcommand
vad jag sett så kan jag inte komma åt sqldatasource från codebehind annars kunde man ju tycka att en kodrad som SqlDataSource1.SelectCommand = "..." kunde vara ett bra sätt. Så frågan är ju att hur man kan fixa detta med SelectCommand i aspx-sidan. Men det kanske är så att ska det vara lite mer än drag-n-drop lösningen så måste man bygga upp allt i codebehindSv: variabelvärde till selectcommand