Hejsan CF1 har inte COM-Port, nej. Hej André och tack för ditt svar. Hej Vi håller på med ett parallellprojekt om du är intresserad av att läsa/följa Hej Sven ÅkeLäsa GPS utan Comm-port
Jag försöker tråckla ihop en GPS-applikation i VB.NETCF (ver. 2003) som skall köras i en PocketPC.
Problemet just nu är att VB.NETCF tydligen inte har någon CommPort-kontroll.
Finns det någon därute som kan ge mig lite tips?
mvh
ChristerSv: Läsa GPS utan Comm-port
CF2 har det och det finns på System.IO.Ports.SerialPort.
Vill du göra det under CF1 får du använda OpenNETCF. Det är ett open-source projekt som implementerat nästan allt som saknas i CF gentemot vanliga .NET Framework.
Har du mer problem, så har jag programmerat en hel del i CF och med COM-Port.Sv:Läsa GPS utan Comm-port
Jag skall försöka mig på det på egen hand men vill gärna återkomma till dig om det kör ihop sig.
mvh
ChristerSv: Läsa GPS utan Comm-port
http://www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=215998Sv:Läsa GPS utan Comm-port
Tack gärna, det skulle säkerligen vara både intressant och lärorikt för mig.
Jag håller ju på med vb.NET compact framework och mitt närmaste problem är som sagt att fixa till en Comm-port på PDAn (Qtek 9090) för att sedan kunna läsa GPSen via BlueTooth.
Har laddat ner progvara från OpenNET enligt Andrés förslag (tack André) men kan inte få PCn att fatta att det finns där. Det vill sig inte riktigt. Om jag förstått det hela rätt skall man väl kunna komma åt OpenNET.IO.Serial via Add References men det går inte. Jag gör väl fel vid installationen på något sätt. Får diverse olika felmeddelanden, aven när jag kör deras demo-sample. Vanligast är att Serial inte är en valid .NET assembly.
Några tips?
ha de
Christer