Hejsan. Det felet tror jag beror på att du inte har installerat filen som innehåller felmeddelanden till CF. Det kan vara C:\Program\Microsoft Visual Studio .NET 2003\CompactFrameworkSDK\v1.0.5000\Windows CE\Diagnostics\System_SR_enu.cab, men jag är lite osäker. Det stämmer att det är filen 'System_SR_ENU.cab' man behöver för att visa felmeddelanden, eller 'System_SR_ENU_wm.cab' om man har Smartphone. De kan också finnas i olika språk. ENU är English US. Ska kolla upp det där med filen, kan hjälpa oss under utvecklingen. <b>Vad krävs det att göra för att koppla upp via FQDN?</b> Aaah, men hittade en annan lösning redan. Vi använda oss av IpEndNode (om jag inte minns helt fel) och använder connect-metoden istället för att koppla upp via konstruktorn. Problem med att koppla upp en handdator med C# klient mot en javaserver via tråd
Jag och några klasskamrater håller på och utvecklar ett system i skolan där en pocket pc ska trådlöst koppla upp sig mot en java-server. Vi har utvecklat en testklient i .net compact framework 1, men klienten hittar inte servern. Som svar får vi bara "could not find resource assembly". Vi kan pinga handdatorn från serverdatorn, så vi vet att de är uppkopplade mot varandra. För att koppla upp använder vi TcpClient-klassen och det fungerar att hitta servern från en stationär pc. Någon som har en idé vad felet kan vara?
Tack i förhand.
/Joakim.Sv: Problem med att koppla upp en handdator med C# klient mot en javaserver via
Använder du ip-nummer eller FQDN när du ansluter? Jag har haft lite problem med att ange ip-nummer till TcpClient. Hur ser koden ut när du ansluter?
/JohanSv:Problem med att koppla upp en handdator med C# klient mot en javaserver via
Sv:Problem med att koppla upp en handdator med C# klient mot en javaserver via
Vi kopplar upp via ip-nummer. Har själv inte använt FQDN för att koppla upp, men det kan vara värt att testa. Vad krävs det att göra för att koppla upp via FQDN?
Det är inte jag personligen som har skrivit koden, så jag vet inte exakt. Men det lilla jag fick se så var det ingen konstigt med den. Ansluter via tcpclient konstruktor, inte connect metoden. Men jag kan återkomma med kod senare om det behövs.
Tack i förhand.Sv: Problem med att koppla upp en handdator med C# klient mot en javaserver via
Lägg till en pekare i en dns-server som pekar på ip-numret du vill använda. Använd sedan dns-namnet istället.
Jag kollade hur jag gjorde när jag hade problem. Nu kör jag såhär och har inte haft något problem:
tcp.Connect(System.Net.IPAddress.Parse(ipadress), port);
/JohanSv:Problem med att koppla upp en handdator med C# klient mot en javaserver via
Men jag vill tacka för hjälpen i alla fall!