Jag har en sida med en dropdownlist DL och en gridview GV. Mha DL kan jag förändra datakällans innehåll och därmed fylla GVn med olika innehåll beroende på vilket alternativ jag väljer i DL. Kolla om detta kan vara något... HejUppdatering av text i dynamiska textboxar
GV har ett event för RowDataBound som fyller på kolumnen Kvantitet med textboxar på följande sätt:
TextBox tb = new TextBox();
tb.Visible = true;
tb.ID = "TextBox_editQty";
tb.Width = Unit.Pixel(40);
tb.Height = Unit.Pixel(14);
tb.Font.Size = FontUnit.XSmall;
tb.Text = e.Row.Cells[4].Text;
e.Row.Cells[4].Controls.Add(tb);
Problemet är att vid omladdning av GVn behåller respektive textbox sitt värde från föregående GV. Jag har steppat igenom koden flertalet gånger för att kontrollera att tb.Text verkligen får det nya värdet (vilket den får i koden), men ändå innehåller utskriften det gamla värdet. Det verkar nästan vara så att värdet från föregående GV "cachas" och skrivs ut på nytt vid uppdatering av GV.
Varför blir det så och vad behöver jag göra för att värdet ska uppdateras till det nya värdet? Sv: Uppdatering av text i dynamiska textboxar
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/092904-1.aspx
saxat ur artikeln...
"...The idea here would be to allow the visitor enter some values into these custom input form fields, and then submit the form, having the data saved. If the dynamic Web controls are not added at the correct time in the page's lifecycle, the values entered by the visitor will be lost on postback."
/JesperSv: Uppdatering av text i dynamiska textboxar
Osæker på om det ær samma som i 2.0 som det ær i 1.1.
Prova att byt ordning på ,
till